Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf Plus I

Marek, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 319 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf Plus I 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,43
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
3,0
Całokształt
Jest to pojazd wystarczający na codzień, bez rewelacji ani tragedii, jak już jest sprawny to użytkuje się nawet miło, nie boli w oczy jak się na niego patrzy, wnętrze identyczne jak w tiuganie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mocy starcza, ale przy redukcji ogromna turbo dziura. Częste i kosztowne awarie osprzętu przyprawiają o gorączkę, ale jak już wszystko jest sprawne, to jeździ się w miare dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka, piątka całkiem nie potrzebna, a szóstka właściwie jak piątka w normalnym aucie, przy 120km/h na szóstym biegu 2,5tys obrotów. Przy 140 już się robi głośno. Ale biegi wchodzą precyzyjnie i cicho - bliżej do Audi niż Opla. Trzeba się przyzwyczaić, ale jest ok.
3,0
Układ jezdny
Z jednej strony zawieszenie tak miękkie, ze auto ugina się na zakrętach, a z drugiej przez nierówności trzeba przejeżdżać powoli bo idzie wypluć zęby. Kierowanie dość precyzyjne, ale przy szybkiej jeździe na zakrętach strach zagląda w oczy, bo czuć jak gubi przyczepność (nawet przy nowych oponach), ale jest to pewnie bardziej wina wyważenia pojazdu, a nie układu kierowniczego.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń, trochę rdza już bierze te roczniki, ale w porównaniu do współczesnych aut i tak dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek przedni jest gruby i ogranicza widoczność, a dach głęboko nachodzi na przód, więc wysokie osoby będą miały problem żeby dostrzec zmieniające się światła z wyznaczonego do zatrzymania się miejsca bez schylania się. Szybki przy slupkach z przodu bezużyteczne, tylko zbierają kurz. Reszta super, bardzo dobre lusterka pozwalają kontrolować wszystko co się dzieje w koło. Widoczność do tyłu i na boki fantastyczna.
4,0
Ergonomia
Fotele z przodu w miare wygodne, z tylu po dluzszej trasie bolą plecy, ale miejsca na nogi dość nawet dla wysokiej osoby. Wszystko względnie pod ręką, szuflady pod siedzeniami idealne na klucze od bramy, siatki na zakupy itp. Za to nie rozumiem trochę schowka na okulary w którym nie mieszczą się okulary i schowka głównego w którym zgniata się wszystkie rzeczy więc nadaje się głównie na papiery.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, jak da się na full to aż piecze, podgrzewane fotele grzeją natychmiast, pomyślane również o pasażerach, wentylacja w słupkach i w tunelu środkowym. Chłodzenie również wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń pasażerska jest w sam raz w każdej konfiguracji, nawet przy komplecie podróżujących nikt nie narzeka, za to jak się jedzie na wczasy to część bagaży będzie w upchane po całym aucie, bo w bagażnik nie mieści się nawet wózek bez wyjęcia półki.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. Przy dużych prędkościach szumi, od 120 na trasie slychac silnik - im szybciej tym gorzej, dziury również słychać dość wyraźnie nawet pomimo idealnego stanu zawieszenia. Nadrabia dobrym audio, które zagłusza te wszystkie hałasy.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awarie, awarie, wysokie spalanie, no i awarie. Do połowy napraw trzeba wyjąć silnik, co generuje dodatkowe koszty, mniej więcej co roku trzeba wymieniać amortyzatory z tyłu I pół zawieszenia. Z turbiną co chwila coś nie tak, generalnie auto conajmniej raz na 2 miesiące było u mechanika, wymienilem wiekszość elementów w swoim aucie, niektore czesci dostępne tylko w ASO. DLA PRZYKŁADU rozsypała się w drobny mak plastikowa rura od intercollera, nowa dostępna tylko używana lub w ASO - koszt 600 zł za kawałek plastiku, okazał się tak trwały, że wymieniałem go raz jeszcze rok później. Może zły egzemplarz, może duży przebieg, nie wiem o co chodzi, ale sypał się jak popiół na środę popielcową.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach lepiej kupić skodę octavie II w benzynie.. Dużo lepiej i pewniej się prowadzi, jest też mniej awaryjna i mniej paliwożerna. Ale jeśli ktoś potrzebuje takiego auta jak ten golfik to względnie adekwatna cena. W największym wyposażeniu niczego nie brakuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie coś po prostu musi nie działać, jak naprawisz klakson, to przestają działać spryskiwacze, naprawisz spryskiwacze zaczyna świecić poduszka powietrzna itd. Na szczęście przy tym co się dzieje z poważnymi usterkami powoli zapominasz, że potrzebujesz np. Działające czujniki parkowania. Za to muszę przyznać że xenon skrętny, doświetlanie zakrętów, z tyłu led, chociaż o wymianie żarówek człowiek zapomina. I dobrze, bo żeby zmienić żarówkę trzeba albo zdjac zderzak albo wybebeszyć pół auta.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można się rozpisywać w nieskończoność. Pozostaje mieć nadzieję że nie trafi mi się już tak awaryjne auto. Do OC koniecznie assistance. Potrafił stanąć 3 razy podczas jednej podróży za każdym razem z innego powodu. Osprzęt silnika niezwykle wrażliwy i awaryjny. Z samym silnikiem nie było większych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf Plus I