Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf Plus I

radekko, 5 lat temu
Silnik 1.6 i 102KM 75kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf Plus I 1.6 i 102KM 75kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,86
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Piękny dźwięk i naprawdę niezawodny i tani w utrzymaniu.
Układ elektryczny : Największe mrozy go nie pokonają.
Układ hamulcowy : Precyzyjne hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Błotniki przednie, progi przednia część stykająca się z błotnikami.
4,0
Całokształt
Doskonałe wnętrze. Siedzenia bardzo wygodne, dobra pozycja za kierownicą, chociaż wysoka osoba (od 180cm wzwyż) przy najwyższym ustawieniu fotela będzie musiała schylać się by zobaczyć światła drogowe na skrzyżowaniu. Dosyć mały bagażnik, przy 4 osobowej rodzinie nieodzowny jest zakup bagażnika dachowego (jeżeli chcemy tym samochodem wyjechać na wakacje). Mechanicznie nie miałem z nim żadnych problemów w ciągu tych 5 lat, trwałe podzespoły, tanie części eksploatacyjne (tarcze, klocki rozrząd itp.) Ogólne wrażenie psuje zdecydowanie podatność na korozję. Progi, przednia ich część, i błotniki przednie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Basowe brzmienie wysokoprężnego bez drażniących nut klekotu, spalanie już niestety "benzynowe". Przy jeździe w przedziale 60-80km/h można uzyskać nawet nieco poniżej 6l/100km. Jadąc 120-140km/h pogodzić się trzeba, że paliwa ubywa w tempie 7,5 - 8,5 l na każde 100km (bliżej tych 8,5). W mieście, zależy od miasta. Od 7 (jak nie ma ruchu nocą) do 12 l/100km (jak są korki).
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy mnie nie zawiodła, biegi wchodzą doskonale. Jedyny minus, całkiem spory, to jednak tylko 5 dostępnych biegów. W mojej opinii ten silnik ma miejsce na 6 przełożenie. Widać to w obrotach jakie musi osiągnąć by dobić chociażby do 100km/h. No i w spalaniu, na trasie, mogłoby być mniejsze na 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń, prowadzi się pewnie zarówno po prostej jak i w zakrętach. Czuć jednak podniesioną budę nie zrównoważoną poszerzeniem samochodu. Myślę, że na test łosia bym tym samochodem nie pojechał bez strachu.
1,0
Karoseria
Jedna gwiazdka za te rdzę. Wychodzi w błotnikach przednich (nieszczęsne gąbki tłumiące) i w przedniej części progów (szybko starzejące się pokrycia nadkolli udostępniają progi dla wody).
Komfort
4,0
Widoczność
Niezła, ale słupki boczne sporo zasłaniają a w najwyższym ustawieniu fotela wysokie osoby muszą się schylać by zobaczyć światła na skrzyżowaniu.
5,0
Ergonomia
Tutaj jest bardzo dobrze. Wszystko logicznie rozmieszczone, intuicyjnie sterowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa jak należy. Parujące szyby nie mają szans. Słabo jednak rozwiązane jest ogrzewanie przedniej szyby. Przy dużych mrozach znaczny problem stwarzają oblodzone wycieraczki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w tym samochodzie to największy atut. Kierowca nie stuka się łokciami z pasażerem. Z tyłu miejsce super wygodne nawet dla wysokich osób. Wysokość kabiny sprawia, że wewnątrz można swobodnie oddychać. Nie czuje się człowiek jak w puszce.
4,0
Wyciszenie
Na drogach szybkiego ruchu trudno wymagać by było cicho, jeżeli jedziemy przy 4-5tys obrotów. Poza tym, nie najgorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło by być naprawdę doskonale gdyby nie ta walka z rdzą. Części do wyboru do koloru. Od tanich po drogie. Każdy znajdzie coś dla siebie. Poza tym, nieczęsto zachodzi potrzeba wymiany czegokolwiek. W ciągu 5 lat, raz wymieniłem gumy osłaniające resory, tarcze hamulcowe i klocki, no i rozrząd, Poza tym, nic się nie dzieje. Nic to może za dużo napisane, dzieje się... RDZA. Błotniki przednie i progi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za karoserię tutaj nie mogę dać więcej. Biorąc pod uwagę wysoki koszt zakupu samochodu można uznać zakup samochodu jako drogi prezent dla najbliższego zakładu lakierniczego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czy przepalona żarówka to już usterka (jedna mi się trafiła)? Chyba nie. Tutaj nie będę auta gnębił - dobra niemiecka robota.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Karoseria. Nie najlepiej w tym temacie. Poza tym, silnik naprawdę niezawodny i elektryka nie kapryśna. Przekręcasz kluczyk i co rano te same kontrolki się zapalają i gasną. Nuda, chociaż radzi z nią sobie ta ruda...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf Plus I