Nie ma wnim prawie żadnej elektroniki, która mogłąby się zepsuć, a poza tym pozwala się wyróżnić się z tłumu. Każdy się za nim ogląda. Bardzo podoba mi się zwyczaj mrugania światłami i machania do siebie gdy mija się innego Garbusiarza.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeżeli wziąć pod uwagę, że jest to samochód ponad 30-letni to elastyczność jest dość przyzwoita, do jazdy po mieście wystarczająca.
Dość głośna praca silnika jest na dłuższych trasach męcząca.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie nie ma problemów ze skrzynią biegów. Nawet podczas dużych mrozów nie ma problemów ze zmianą biegów. Jedyną wadą w moim Garbie jest to, że dwójka nie zawsze wchodzi podczas redukcji z wyższych biegów
4,0
Układ jezdny
Mój samochód jest wyposażony z przodu w kolumny McPhersona, a więc komfort jazdy jest zdecydowanie wyższy niż w rurowcu. A poza tym jest bezpieczniejszy na zakrętach.
Jeżdżąc w zimie polecam wrzucić coś ciężkiego do bagażnika(aby dociążyć przednią oś), ponieważ w przeciwnym razie na śliskiej nawierzchni w ogóle nie ma kierowalności.
Komfort
3,0
Widoczność
Mam panoramę, a więc jeżeli chodzi o widoczność do przodu to jest bardzo dobra. Gorzej z widocznością do tyłu, gdzie cofa się na wyczucie. W zimie szyby parują co ogranicza widoczność, ale można się przyzwyczaić
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest najsłabsza strona Garbusa. Rzadko, który ma sprawną instalację grzewczą. Przeważnie trzeba zamontować dodatkowe ogrzewanie np. webasto
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco dla osób do 180 cm. Z tyłu zaś jest już gorzej. Brakuje głównie miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre, tylko silnik głośny :-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi określić spalanie mojego Garba, ponieważ nie działa w nim ani wskaźnik poziomu paliwa, ani licznik kilometrów, tak więc jest to jazda na wyczucie z kanistrem w bagażniku. Generalnie jest to coś ok. 10l/100km.
Koszty napraw jeżeli używa się nowych, oryginalnych części są stosunkowo wysokie. Można również znaleźć dużo używanych części, albo poszukać zamienników lub dopasować niektóre części z innych modeli.
3,0
Stosunek jakość/cena
Są duże rozbieżności zarówno w cenie jak i jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najbardziej denerwujące są drobne usterki, które dość często trapią ten samochód. Bywa, że jednego dnia coś nie działa, a już następnego wszystko jest w porządku
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem usterki, która uniemożliwiłaby kontynuowanie podróży, bądź dojazd do mechanika.
W silnikach 1300 i 1600 największą wadą są pękające głowice.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 44KM 32kW
[l/100km]