Uwielbiam te auta,od dziecka o takim marzyłem,szczerze mówiąc wiekszość wad przekształca sie dla mnie w zalety.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo trwały i fajnie brzmiący silniczek,często bardziej lubie go słuchac niż radia.
Przy przebiegu 170 tys. ok. 15% zuzycia - stwierdzone na kompresji.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów,mógłby być troche krótszy skok,to juz chyba kwestia zużycia ...
4,0
Układ jezdny
Trwały,pracuje cicho - w sumie nie moge o tym wiele powiedzieć bo czuje jakby nie istniał ...
Nie wiem czy kwalifikuje to do dobrej kategorii ale przydałby sie troche mniejszy promień skrętu,przynajmniej u mnie w tzw. rurowcu.
Komfort
3,0
Widoczność
No mogłoby byc troche lepiej - przy cofaniu za wiele nie widać,czasem słupki przedniej szyby zasłaniaja widoczność na boki i z przodu jest z pół metra martwej strefy - kwestia wypukłego bagażnika.
Ale już sie przyzwyczaiłem i nie sprawia mi to wszytsko żadnych problemów.
W niektórych nowoczesnych sedanach do tyłu widać znacznie mniej.
4,0
Ergonomia
Dla mnie w zupełności wystarczająca
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No cóż ogrzewanie troszke niewydajne,jego działanie jest odczuwalne po przejechaniu ze 3 km - szyby zimą zachodza,winien jest brak nadmuchu - w większości wersji - bardzo dobre ogrzewanie z własna nagrzewnicą wystepuje w tzw. wersji finskiej,ale to rzadkość.
Bardzo pomaga uchylenie bocznego trójkacika,ogrzewanie gdy już sie rozbuja jest wystarczajaco wydajne do utrzymania przyjemnej atmosfery.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczajaco - a mały nie jestem.
Z tyłu no cóż - 2 osoby bedą podróżować nieco wygodniej niż w maluchu.
5,0
Wyciszenie
Niewielkie i o to chodzi .....
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu bywa róznie - w duzym stopniu zależy to od stanu technicznego garbiątka.
Mój 1200 na trasie w optymalnych warunkach pali 5l/100 , zimą na mieście może to być grubo powyżej 10 l.
Myśle że średnia wyniosłaby w granicach 8-9l/100km - katalogowo jest 7,5 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie liczy sie rocznik tylko indywidualny stan egzemplarza,ceny bardzo zróżnicowane,od kilkuset zł. w góre.
Opłaca sie remontować dla siebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli coś sie psuje to własnie drobnostki,ogromną większośc usterek byłem w stanie usunąć sam nie mając w tym kierunku żadnego wykształcenia technicznego.
Najwyższy rachunek w warsztacie to chyba 50 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku mojego garbka absolutny brak poważnych usterek - odpukać.
Choc swoją droga auto jest tak proste konstrukcyjnie ze nie bardzo ma sie co zepsuć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 34KM 25kW
[l/100km]