Auto z legendą niezawodności. Prawda jest jednak trochę inna .Niezawodność była jak na lata 60te.W realiach obecnych to jednak dość mało trwałe auto. Przebieg rzędu 20000km to max dla tego motoru.Problem w dzisiejszym czasie jest znaleźć oryginał z prawdziwym nieprzebijanym silnikiem oraz nadwoziem. Mało kto jest w stanie je różnic. Każdy widząc Garba ma przed oczami tylko jeden model i tylko osoby w temacie poznają co jest rurowiskiem od Mc Personów 1302 i 1303 , prostych szyb od giętych , wahaczy tylnych z półosiami mokrymi od suchych , bunkrów od dziadków na naleśnikach , silników na pojedyńczym dolocie oraz podwójnym kolektorze od pojedyńczego . Nim się kupi to auto warto poczytać elementarz tj. książkę Jeżewskiego Naprawa i eksploatacja VW garbus. Nawet obecnie w wyszukiwarce są podawane jakieś silniki 1.2 37 KM których nigdy nie było.Ale kto to już wie ?- tylko wtajemniczeni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza jednostka to 1200 .Kompromis między osiągami a spalaniem oraz żywotnością .Są również inne modele tj 1300, 1500-bardzo rzadki oraz 1600. Miedzy tymi największymi a niby najsłabszym jest tylko różnica w V-max , ale do 80km/h wszystkie śmigają jednakowo.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra , nie haczy , cicha i ma fabryczne parametry wytrzymujące do 170km/h .Tak sobie szwaby wymyśliły. Tak to nie bajka bo ten 1.6 jak jest tylko dobrze złożony to śmiga w serii do 160km/h a 1.2 jedzie do 140km/h.
4,0
Układ jezdny
jak na ten rocznik jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca
4,0
Ergonomia
Wszystko działa wiec czego chcieć więcej
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo słaba gdy są zapadnięte tunele w progach. Gdy ktoś ma w pełni sprawne tunele to w trasie jest ok ale i tak w mieście parują szyby.Jak to się mówi nie pozwoli umrzeć ale i też ogrzać nie da rady się.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest dobrze ale na tylnej kanapie trochę gorzej
3,0
Wyciszenie
Jak cały układ wydechowy jest szczelny i panewki główne w silniku nie dudnią to jest całkiem cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niemierzalne
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie za drogi samochód i nie do jazdy na co dzień Tylko dla pasjonaty do garażowania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszechogarniająca korozja.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 34KM 25kW
[l/100km]