Toporna praca silnika, ciężko \"domyśleć\" się na jakich obrotach \"jest mu dobrze\". Za słaby na 6 bieg, a na 5 wyje jak zarzynany bawół.
2,0
Skrzynia biegów
czasem stuka lub zgrzyta ( ale to dość rzadko) przy zmianie biegów, niezbyt elastyczna, niełatwo dobrać odpowiedni bieg.
3,0
Układ jezdny
Po pierwszych 3 miesiącach już trzeba było wymienić końcówki drążków i już dawała o sobie znać kolumna kierownicza.
Od 1-go kilometra po wyjeżdzie z salonu, dochodziły do kabiny lekkie stuki.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra, duża szyba przednia - bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem Crafter jest zdecydowanie najwyższą półką. W żadnym innym -tego rodzaju samochodzie, nie ma tyle miejsca dla kierowcy i pasażera. Wyjątek stanowią niewygodne fotele (wszystkie)
3,0
Wyciszenie
Zupełnie przeciętnie,
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyjątkowo paliwożerny silnik. Chyba że komuś odpowiada jazda w trasie z prędkością 80-85 km/h.
Jeśli jednak wyjechać na autostradę i utrzymywać ok 110km/h, należy łapać się za portfel.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prędko zużywa się zawieszenie, notorycznie zapycha się filtr cząstek stałych, niezidentyfikowane problemy z turbiną (ale to z powodu wiecznie zapchanego filtra cz. stałych). Niezbędne są częste dolewki oleju mimo iż brak jest wycieków na zewnątrz.