Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Crafter I Kombi

drozdzik, 14 lat temu
Silnik 2.5 TDI 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Crafter I Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,62
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przesiadłem się do Craftera ze Sprintera 316 cdi - na początku brakowało mi mocy bo mój Crafter ma 136KM i do tego jeden z wolniejszych mostów (przełożenie 48:11 czyli 4,363 co nam daje ok 146km/h) Ale moc i predkosc to nie wszystko pomyslalem i tak przecież większość czasu jeżdżę autostradami ze stałą prędkością ok 120km/h. Porównując go do poprzedniego modelu Sprintera to Crafter zaskoczył mnie swoją przestronnością i znakomitą stabilnością oraz przyczepnością podczas jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pompa vacum (ciekła i stukała) 3 razy wymienialem
Przeniesienie napędu : podwieszki wału - zacierają się łożyska - 3 razy (akcja serwisowa wymienili nową na nową)
Karoseria : blachy - porażka w dwuletnim samochodzie ślady korozji...
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony z zakupu tego modelu (jak narazie) Jest to przestronny i dosyc dobrze wykonany samochód - mogliby tylko lepsze blachy robić bo korozja w nich postępuje jak w Oplach ;) Przejechałem nim ponad 200 tyś. km i podobno kłopoty mają dopiero sie zacząć - mam nadzieję, że to nie nadejdzie szybko....
Wrażenia
4,0
Silnik
Co prawda mój Crafter posiada zaledwie 136KM ale daje rade i co najważniejsze jest to sprawdzony, stary i poczciwy tdi, któremu zmienili rodzaj wtrysku na common rail i dołożyli filtr cząstek stałych - cóż, kosztowna ekologia
5,0
Skrzynia biegów
Początkowo lewarek zmiany biegów przeniesiony na kokpit pozostawiał wiele do życzenia (pozostały przyzwyczajenia ze starego LT-ka) ale z czasem przyzwyczaiłem się i nauczyłem płynnie zmieniać biegi w tym busiku - znam takich co po przejechaniu 100tyś. km dalej nie wychodzi im zmiana biegów i płynność puszczania sprzęgła, potem narzekają na sprzęgło, wały napędowe itp.. Ja na nich mówię przednionapędowcy....
5,0
Układ jezdny
Rewelacja - nic dodać nic ująć.. Tak naprawdę to nie prowadziłem nigdy lepszego \"busa\" a jezdziłem wieloma. Jest to także pierwszy bus z ESP w standardzie i jedyne co mnie w nim denerwuje to brak możliwości wyłączenia go choćby do prędkości 40km/h - cóż bezpieczeństwo
Komfort
5,0
Widoczność
Widok z fotela kierowcy to po prostu rewelacja a i lusterka są nie naganne, choć niektórzy mówią że drogie ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, pełno tu różnych schowków i uchwytów na napoje co cieszy każdego kierowcę w dalekiej podróży - rewelacyjny schowek pod fotelem pasażera jak i schowki nad głowami w podsufitce
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozprowadzenie wentylacji w kabinie jest także doskonałe, czy to w lecie, czy w zimie zawsze szybko można ustawić żądaną temperaturę i co najważniejsze nie marznie lewa noga kierowcy co miało miejsce w poprzednikach. Ciekawostka jest dogrzewanie wnętrza \"szczątkowym ciepłem\" po zgaszeniu silnika i uruchomieniu przycisku REST oprócz wentylatora działa także elektryczna pompka, która wymusza obieg płynu chłodniczego sprawiając że w kabinie dłużej wieje ciepłe powietrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O kierowcy pomyśleli (w moim autku siedzenie jest resorowane i regulowane we wszystkich płaszczyznach a do tego kierownicę też mam regulowaną) a pasażer niech się martwi - przynajmniej w wersji z podwójna ławką, gdzie o jakiejkolwiek regulacji fotela może zapomnieć. Jedynie jakie mam zastrzeżenie to do samego siedziska mogłoby być dłuższe
4,0
Wyciszenie
Jest przytulnie ale rewelacji nie ma, szczególnie przy większych prędkościach - ja tłumaczę vw za gabaryt (szum wiatru) jak i za wolny most (przy prędkości 110km/h na 6 biegu mam ok 3tyś obrotów co dla diesla to bardzo dużo) Podobno można dokupić dodatkowe wyciszenie ale jak ktoś kupuje nowy samochód to z tych różnych dodatków robi się później duża cena...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tamat morze... Po pierwsze sprawdzmy wagę naszej nogi i styl jazdy.. Po drugie warunki w jakich testujemy nasze spalanie - rodzaj terenu, pogoda, rodzaj i masa ładunku.. Po trzecie jedno z ważniejszych - przełożenie tylnego mostu !! Mało kto o tym pamięta. Najszybsze dostepne w crafterach to 48:13 - będzie szybszy i mniej palił - teoretycznie.. Co do cen serwisów i części to tragedii nie ma. Ja do mojego Crafterka kupuję przeważnie oryginalne części (niektóre zamienniki wytrzymują jedna trasę) a serwisuje go w nieautoryzowanej stacji obsługi - teraz można nie tracąc gwarancji
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od Sprintera a podobno na sprintera to dopiero nażekają...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurzają mnie żarówki do świateł mijania w przednich lampach - nie dość że sposób mocowania ich to paranoja to jeszcze raz na miesiąc musze przynajmniej jedną zmienić - może skusze się na xenony - podobno wytrzymuja dłużej...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory to nie stwierdziłem poważnej usterki, która uniemożliwiłaby mi dalszą jazdę. Fakt, zacinanie turbiny doprowadzało mnie do szału ale zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika pozwalało na kontynuowanie jazdy...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Crafter I Kombi