Ocena kierowcy - Volkswagen Crafter I Furgon średni rozstaw osi
Kierowca po 1,1 mln km,
12 lat temu
Silnik 2.5 TDI 136KM 100kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
14 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
2,85
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Jakość w kabinie.
2,0
Całokształt
Słaby i nieelastyczny silnik 2.0 136KM, marne zawieszenie i dotkliwy hałas w kabinie psują wizerunek Craftera. Niestety o tych problemach dowiedziałem się po zakupie. Samochód dla snobów, którzy patrzą na znaczek na masce. Ja odradzam zakup Craftera. Kupilem z konieczności, po kasacji poprzedniego dostawczaka. Zyczę bezpiecznej jazdy.
Wrażenia
1,0
Silnik
W opcji wyboru brak silnika 2.0 136 KM???????. Taki mam. Silnik to PORAZKA. Pusty jeszcze ok. Gdy załaduje 1,5 T ręki nie zdejmuje z lewarka zmiany biegów. Silnik poniżej 2000 obrotów nie istnieje. Obiecywane spalanie 7.5 l to fikcja marketingowa, realnie 9,5l. Wcześniej jeżdziłem Transitem 2,4 140KM i czyłem moc. Craftera 2.0 TDI 136 KM zdecydowanie odradzam tylko najmocniejsza wersja.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok. Komputer podpowiada zmiane biegu. Jego sugestie sprowdzaja się dla pustego auta.
2,0
Układ jezdny
Standardowy czyli bez wzmocnienia w postaci dodatkowego resora lub miechów powietrznych zbyt miekki. Najlepiej zamówić Crafter fabrycznie wzmocniony. Jesli we własnym zakresie wzmocni się zawieszenie przepada gwarancja. Salon-diler nie może modyfikować zawieszenia - absudr VW. Wszystkie poprzednie samochody wzmacniałem miechami u dilera a producent honorował gwarancje Ford, Renault i Iveco.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra.
4,0
Ergonomia
Ford Transit był samochodem roku dzieki ergonomi. Crafter jest bliski ideału. Dobre wrażenie psuje krótki fotel kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsza klimatyzacja ze wszyskich dostawczaków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni kierowcy i pasażerom nie brakuje. Jakość montażu i materiałów w kabinie jest super.
Takiej jakości nie ma w innych dostawczakach. Przełączniki i kilka istotnych elementów z Mercedesa klasy C.
2,0
Wyciszenie
Komfort w kabinie psuje złe wiciszenie silnika. Świst z okolicy wycieraczek.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zakupie Crafter jest droższy od Tansita o 20 tyś, od Mastera o 25 tyś. Ceny katalogowe są dla frajerów, ja podaje różnice po upustach. U VW dostałem 11 tyś. Spalanie 9.5 l dla jazdy 50% z towarem i 50%pusty po rozładunku. Wiekszość to trasy 600 do 800 km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo drogie. Dodatkowe wyposarzenie w koszmarnych cenach. Wersja podstawowa goła.Radzę dobrze przestudiować wyposarzeni i ceny. Póżniejsze doposarzenie może być szokiem dla kieszeni. Atutem jest dostępność \"od ręki\" modelu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe bez awari.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 136KM 100kW
[l/100km]