Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Corrado

goblin1120, 9 lat temu
Silnik 2.9 VR6 190KM 140kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 355 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Corrado 2.9 VR6 190KM 140kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
3,77
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Genialna, nowatorska konstrukcja silnika i karoserii daje wiele frajdy podczas jazdy i możliwość objechania nowszych mocniejszych aut. Uniwersalność VW pozwala zamontować każdą najnowszą poprzeczną jednostkę do tej karoserii nawet 3.6 FSI czy najnowsze 2.0 TSI
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : źle zaprojektowana instalacja elektryczna do sterowania szybami i c.zamkiem jak się przetrze na przelotce to dzieją się cyrki z autem
4,0
Całokształt
Świetna sylwetka, relatywnie niska masa ok 1250kg, tanie ale nie do końca sportowe zawieszenie (McPherson i belka z tyłu). Auto to typowe GT sportowa sylwetka, trakcja lepsza niż w sportowych kompaktach ale autem wyścigowym bym go nie nazwał. Obecnie jest to auto dla ludzi lubiących grzebać samemu wiek robi swoje i co chwilę ma jakieś drobne dolegliwości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Genialny układ cylindrów, łączy wszystkie konstrukcyjne zalety V-ki i rzędówki, doskonały pod turbo. 6.9s do setki robi wrażenie nawet dzisiaj przy delikatnym traktowaniu można w długiej trasie zejść do 7,5l/100 jeżeli silnik jest w doskonałym stanie, a o taki dzisiaj trudno.
3,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia (moja na 2 biegu miała ok 115km/h) , długi skok lewarka. Psuje wrażenia z jazdy ale jest na to rada skrzynia z golfa IV V5 i zmiana 5 biegu z diesla. Po takim zabiegu autko wiele zyskuje skrzynia ta ma krótsze biegi przez co jazda daje więcej emocji i krótki skok lewarka.
4,0
Układ jezdny
Sztywne i niskie nadwozie wiele daje, również niska masa poprawia właściwości jezdne po dołożeniu gwintu robi się prawdziwy bolid ale ciężki silnik wynosi autko na zakrętach. Zawieszenie jest tanie w eksploatacji.
Komfort
3,0
Widoczność
To auto sportowe więc widoczność do tyłu nie była priorytetem konstruktorów. W bocznych lusterkach też jest kiepsko manewrowanie na parkingu podziemnym wymaga doświadczonego kierowcy który będzie jechał bardziej na wyczucie niż na lusterka. Dużym plusem jest pozycja za kierownicą która sprawia że kierowca czuje się jak w bolidzie.
5,0
Ergonomia
Po lifcie wnętrze wygląda b.dobrze jak na czasy w którym wszedł do produkcji. Materiały przyjemne w dotyku, wszystko pod ręką, komputer wyświetla wiele przydatnych informacji np temp oleju
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mała kabina + dobra wentylacja momentalnie można nagrzać kabinę, a silnik bardzo długo trzyma temperaturę co pomaga zimą
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto sportowe więc z przodu jest świetnie ,a z tyłu awaryjnie można przewieść osoby mające nawet 185cm wzrostu co jest nie możliwe np w nowych Audi TT
4,0
Wyciszenie
W aucie tej klasy to nie było priorytetem powyżej 110km/h robi się głośno ale porównując do innych VW z tego okresu jest moim zdaniem jest ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest i drogo i tanio. Zawieszenie i inne elementy wspólne z golfem i passatem są bardzo tanie ale te które występowały tylko w Corrado często są już nie osiągalne bądź bardzo drogie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno ocenić ponieważ dobrych egzemplarzy w kraju jest niewiele. Te tanie będą bardziej psuły krew właścicielowi swoimi dolegliwościami niż dawały frajdę z jazdy. Za porządny egzemplarz trzeba zapłacić tyle co za 3-4 przeciętne na allegro.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się coraz bardziej ale jak ktoś sam grzebie przy aucie to spokojnie ogarnie wszystkie dolegliwości VW jest prosty w naprawie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami coś się przydarzy ale zawsze dojedzie do domu nawet na 4 z 6 sprawnych cylindrów (uszkodzone kable zapłonowe, świece), czy wycieków z układu chłodzenia (pęknięty wąż)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.9 VR6 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Corrado