Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 177KM 130kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
190 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: spalanie przy tej dynamice
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: skrzypienie
4,0
Całokształt
Właśnie kończę przygodę z moim CC po 190kkm i 4 latach przygody. Udanej. NIe żałuję zakupu w żadnym obszarze. Ma więcej zalet niż wad, bardzo niskie koszty użytkowania, irytujące ale drobne niedogodności. I wciąż, kiedy na niego patrzę, to jest to ładny samochód. Kupiłem Arteona w ramach kontynuacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
nie mam żadnych zarzutów. Nigdy nie dolałem oleju, nigdy nie było dziwnych dzwięków, nigdy nic się nie popsuło
4,0
Skrzynia biegów
Nieźle, ale trzeba się jej nauczyć. Raczej zestrojona na eko jazdę niż dynamiczną. Ale... można zawsze przełączyć w tryb sport i wtedy fruwa
5,0
Układ jezdny
Szczególnie z regulacją twardości zawieszenia. Na autostradzie zawsze S - twarda kierownica i twarde zawieszenie. W mieście C, a N po zwykłych drogach.
Ale 80% kim przejechałem na autostradzie
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać na zewnątrz. Co do bezpieczeństwa ok. Nie mam możliwości ustawienia tak fotela, kierownicy, żeby jednocześnie widać było zegary. Ale po jakimś czasie nie musisz widzieć szybkościomierza, żeby wiedzieć z jaką prędkością jedziesz
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
świetnie działający climatronic w trybie auto. Wentylacja foteli nie do zastąpienia. Podgrzewana przednia szyba (elektrycznie), to coś nie do zastąpienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
185cm i fotel odsunięty w połowie. Pasażer(ka) nie narzekała nigdy. Z tyłu praktycznie dwa miejsca. Środkowe to wyjście awaryjne.
Słaby dostęp do bagażnika. Ale może to historia tego, że poprzednie samochody miałem kombi
5,0
Wyciszenie
Było dla mnie dużym zaskoczeniem, kiedy wybierając kolejny samochód, zorientowałem się, że Audi, BMW, a szczególnie Skoda mogą tylko się uczyć od CC. Jest cichutko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dopiero na przeglądzie 180kkm były pierwsze naprawy czynności poza zwykłymi z listy (tarcze i klocki i coś tam w zawieszeniu - rachunek 2500 wyższy niż zwykle). Do czasu 180kkm przeglądy za jakieś grosze (1000-2000zł na 30kkm uważam za grosze w porównaniu do Toyot i Volvo, które miałem wcześniej
4,0
Stosunek jakość/cena
nie był tani w zakupie, ale dobra jakość
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lampa wymieniona na gwarancji, po dwóch latach się coś znów zawiesiło z lampą (jedno świeciło cały czas jak drogowe) - naprawa ze 100zł,
Irytujące jest skrzypienie szyberdachu i zegarów na kokpicie. Jedno i drugie serwis niby smaruje ale efekty marne. W zegary trzeba wsadzić zapałkę, a szyber raz skrzypi raz nie. No cóż - materiały odbiegają od Toyoty czy Volvo. Ale daje więcej radości :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic poważnego
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 177KM 130kW
[l/100km]