Karoseria
: Dość fajnie wyglądający z dobrą widocznością pojemny samochód-silnik zbiera się jest dobrze ale do pewnego limitu km później zaczyna się...jazda !!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: złe spasowanie wieloklinu i krućca -za płytkie
Silnik
: ten silnie nie jest udany- tak mi się wydaje- i VW przestał go podukować 2.5TDI
2,0
Całokształt
jak koś ma na gwar to ok ,ale po gwar trzeba się go pozbyć do 180 tyś km!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli chodzi o pracę i zbieranie się to jest ok(trochę głośny)
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok ale po 280 tyś coś już się dzieje bardziej z przełączaniem biegów w rowki(pozbyłem sie go przy 320 tyś i nie wiem co dalej z nim- dziwnie 3 wchodziła)
3,0
Układ jezdny
na zakrętach nie jest mistrzem przyczepności a zapakowany to trzeba uważać!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra ale mi przeszkadzał prawy słupek,który czasami potrafi zasłonić istotny element!(polecam tylne drzwi klapa przeszklone lepiej widać-ale praktyczniejsze są podwójne-oraz przy boczny drzwiach przesuwanych szyba bardzo pomaga ale naprawdę bardzo!
3,0
Ergonomia
wszystko pod ręką nie miałem za wiele przycisków -fotel chciałbym bardziej obniżyć(mam 195cm) ale nie dało się
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie jest to phaeton i chyba nigdy nie będzie!!Jak ktoś ma otwartą budę to zajmuje trochę czasu nagrzanie i schłodzenie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeni jest sporo i to się czuje po przesiadce w inne samochody nawet terenowe
2,0
Wyciszenie
Miałem otwartą budę więc słychać było koła i nie było cicho -było źle przy predkości 140km/h i więcej
radio trzeba sporo watować i SB jest słabo słyszalne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie trasa 6.6 - 8.5(udało się 1350km na jednym tankowaniu)
Miasto 9-11 L/100km to kwestia trasy i drogi oraz ciężkiej stopy!!
Przeglądy nie są drogie -ale napraw miałem troche i poniżej napiszę
2,0
Stosunek jakość/cena
niestety VW z tym silnikiem nie spisało się!!
Mają lepsze silniki ale mulaste -sprawdzałem i może te nowe od 2012 coś wnoszą ale nie wiem
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1.czujnik temperatury
2.czujnik turbiny
3.zapalający się trójkącik w kółku(wyłaczyć silnik i właczyć to gaśnie)
4 kaseciak padł
5.elek ustawienie lusterek
6.co jakiś czas jakaś usterka za 100-200zł
7.przeguby trzeba sprawdzać potrafią pękać i naprawa idzie w setki
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głowica
Blok
Koło masowe
półoś Lewa i Prawa
Wspomaganie
Pompa wody
łożysko
To nie jest T4 i wyciagniecie lub dostanie się do silnika,jakiejś części to są spore koszty
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 131KM 96kW
[l/100km]