Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T5 Transporter Kombi Facelifting krótki rozstaw osi
A. Szubertowicz,
8 lat temu
Silnik 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
145 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Wytrzymalosc na uszkodzenia mechaniczne: karoseri, lakieru oraz szyb.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nadmierne spalanie oleju silnikowego.
4,0
Całokształt
Na poczatek kilka slow wyjasnienia. Mieszkam i pracuje w UK. VW T5 Transportera Kombi T32 2.0 Bi-Turbo 180BHP kupilem Nowego z przebiegiem (3mile) w Pazdzierniku 2012.Samochud aktualnie (Kwiecien 2016) ma 90 tys. mil przebiegu. Ze wzgledy na specyfike pracy, samochodu ozywam codziennie i glownie jezdze po autostradach ze stala szybkoscia (cruise control) 70mph oraz stalym ladunkiem (narzedzia servisowe) o wadzie 600kg. Moim zdaniem VW Transporter T5 NIE JEST WART ?30 tys.Funtow. Lepszym rozwiazaniem jest kupno tego modelu z "drugiej reki". Obecnie zastanawiam sie nad kupnem nowego samochodu, biore pod uwage Mercedesa Vito - ale opinie uzytkownikow o wystepujacej korozjii powoduja ze musze sie powaznie zastanowic nad Mercedesem. Druga propozycja jest Nowy VW T6 - servis zaoferowal BEZPLATNA zamiane na taki sam model ! lub za drobna doplata zaoferowano Caravelle - nad tym tez musze sie zastanowic. Generalnie VW T5 jest dobrym samochodem (moze inne silniki zuzywaja mniej oleju) ale przed podjeciem ostatecznej dycyzji o kupnie, proponuje zapoznac sie ze szczegółowa specyfikacja usterek ktore moga wystapis w waszym samochodzie a ktore nie beda objete Gwarancja lub bezplatna naprawa. Taki dokument dostepny jest w kazdym ASO.
Wrażenia
2,0
Silnik
Przy przebiegu 145 tys.km silnik (2.0 BiTurbo 180 BHP) spala 3 litry oleju na kazde 1000km - pozostwaiam bez komentarza !
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-cio biegowa - chyba najlepsza rzecz w calym samochodzie - szczerze polecam !
3,0
Układ jezdny
Generalnie - bez zastrzezen, ale klika drobnych uwag: przy standardowych oponach 195/65/R16 - wszystko OK. Przy oponach 225/50/R18 wychodza pewne mankamenty np. tylna lewa opona bedzie nadmiernie sie zuzywale po zewnetrznej strone. Bieznik zniknie po przejechaniu 3 tys.km. Zbieznosc oraz trakcja byla sprawdzana oraz korygowana przed zalozeniem nowych opon. Ponadto bardzo nieprzyjemny SZUM dochodzacy z tylnej czesci nadwozia.
Komfort
4,0
Widoczność
Kilka slow na temat Komfortu.Na poczatku nazekalem na brak komfortu, ale przez okolo 3 miesiace jezdzilem Fordem Transitem i po tym doswiadczeniu stwierdzilem ze VW Transporter jest samochodem komfortowym ale pod klikoma warunkami. Po pierwsze: pojedyncze przednie fotele wraz z podlokietnikami ! Po drugie: sciana grodziowa poniedzy czescia ladunkowa a pasazerska. Po trzecie: fotel z podparciem lędźwiowym.
5,0
Ergonomia
Generalnie wszystko jest w zasiegu reki kierowcy. Jedyny mankament to zbyt mala liczba schowkow - Ford Transit jest duzo lepszy pod tym wzgledem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i Klimatyzacja - bez zastrzezen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca dla kierowcy oraz pasazerow ale za rozsowane drzwi po obu stronach nadwozia, VW zyczy sobie fortune ! Np. Mercedes Vito oferuje to w standaedzie.
3,0
Wyciszenie
Jak wczesniej wspomnialem uciazliwy szum dochodzacy z tylnej czesci nadwozia. Poza tym wszystko OK jak na samochod dostawczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochod tankuje srednio co drugi dzien. Zbiornik wystarczy na przejechanie 500 mil jadac po autostradzie z szybkoscia 70mph. generalnie tankuje na Shel-u Diesel V-Power. Bardzo wysoki koszt oleju silnikowego Castrol Professional 5W30 - silnik spala 3 litry na 1000km ! Producent zaleca Servis co 25tys mil - Ja wymieniam filtry oraz olej co 15tys.mil. Klocki hamulcowe wymienilem po przejechaniu 80tys. mil innych napraw nie bylo w okresie ostatnich 4-ch lat.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakosci i ceny jest trudny do okreslenia. Oczywiscie placac za samochod 30 tys. funtow, oczekujemy dobrego produktu, ale zeczywistosc okazuje sie byc bardzo brutalna np. Po przejechaniu pierwszych 2tys mil. odpadla plastikowa oslona zbiornika paliwa - Servis stwierdzil ze jest to wina uzytkownika !?!? W tylnej lampie zbierala sie woda - producent stwierdzil ze nie ma to wplywu na bezpieczenstwo jazdy. Po 2-ch latach uzytkowania rozsypal sie glowny wlacznik swiatel - servis wymienil bezplatnie ! Fizycznie rozsypala sie plastikowa lampa dodatkowego swiatla STOP oraz wiele innych drobnych niedomagan ktore zloszcza.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie samochod niezawodny ale nie jest pozbawiony wad .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W okresie 4-ch lat uzytkowania oraz po przejechaniu 90tys mil - NIE WYSTAPILY ZADNE POWAZNE AWARIE - nie wliczajac nadmiernego zuzycia oleju silnikowego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BiTDI 180KM 132kW
[l/100km]