Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T5 T5 Multivan

viva83, 5 lat temu
Silnik 2.5 TDI 174KM 128kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 411 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Caravelle T5 T5 Multivan 2.5 TDI 174KM 128kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,29
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
VW T5 MULTIVAN 2,5 TDI R5 / BPC 174KM Automat z DPF. Jestem obecnie drugim właścicielem tego samochodu i sprowadziłem go z Niemiec. Poprzedni serwisował go w ASO VW Niemcy, natomiast ja w nie autoryzowanym warsztacie VW. Użytkuje go codziennie od 3 lat do pracy oraz do częstych wypadów na urlopy letnie oraz zimowe i mogę sumiennie wypowiedzieć się na jego temat jako osoba z branży motoryzacyjnej. A więc! Jak już wiele opinii krąży w okół tego legendarnego samochodu nie cieszy się zbyt dobrymi opiniami w Polsce. Jest to spowodowane tym że są to auta z wysokimi przebiegami, a w Polsce 99% z nich są kręcone po kilka razy i później Kowalski kupuje takie auto z "niby" przebiegiem 250T.km i silnik się kończy! A więc sami sobie odpowiedzcie na te opinie. Do żeczy! Jęśli chodzi o auto tej klasy nie ma sobie równych, rozkładane łóżko, stolik, obracane fotele z tyłu, ogrzewanie postojowe suche z osobnym akumulatorem starcza zimą na dwie pełne doby ciągłej pracy, Po złożeniu foteli sporo można załadować, bardzo wygodny w podróży, przy prędkości 140km/h na tempomacie spalanie 10l/h. i w dodatku cicho jak na te gabaryty. Polecam takie auto alę warto poszukać za większe pieniądze z oryginalnym przebiegiem i nie wyjeżdżone.
Wrażenia
3,0
Silnik
Praca tego 5 cylindrowego TDI na kołach zębatych oddaje charakterystyczny odgłos który nie jest miły dla ucha, lecz jest dynamiczny i zakresie wyższych obrotów już nie przeszkadza. W mieście może podrażnić słuch kierowcy, ale gdy jedziemy szybciej jest cichy i można mu wybaczyć. Jeśli chodzi o awaryjność. Jeszcze nie byłem holowany, ale warsztat nie raz odwiedziłem. Usterkami były: błąd czujnika położenia wału, wytarty wałek rozrządu, przepchany DPF, 2x czujnik ciśnienia DPF, regeneracja pompo-wtryskiwaczy,
3,0
Skrzynia biegów
Japońskiej konstrukcji 6 stopniowa skrzynia automatyczna nie jest tak zła jak opisują na forach. Trzeba pamiętać że w niej trzeba częściej wymieniać olej co 60Tkm i lepiej nie przeciążać samochodu ani nie brać udziału w Dakarze a na pewno długo po jeździ. Zaprogramowana tak że zmiana biegów odbywa się przy odpowiednich prędkościach a nie jak w innych autach obroty czy też obciążenie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ jezdny z pewnością jest atutem i nigdy z nim nie miałem problemu. (koła 17cali).
5,0
Karoseria
Nie wiem jak wcześniejsze roczniki ale bynajmniej te z końca fazy produkcji nie gniły tak jak np. Vito. Blacha twarda, lakier nie odchodzi, zero rdzy! (a ma 411Tkm!)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bdb. krótki przód i nie przysłaniające słupki przednie jak w Vito.
5,0
Ergonomia
Karoseria T5 produkowana od 2003r z liftem w 2009r najwyraźniej nie jest taka zła że konstrukorzy z VW postanowili ją zostawić w nowym modelu T6.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik 3-strefowy działa poprawnie i nigdy nie było z nim problemów, poza ubywającym czynnikiem z przewodu przy kompresorze, który skorodował. dogrzewanie silnika działa poprawnie lecz potrafi się zablokować ze względu na rezerwę paliwa i konieczne jest usunięcie błędów. Webasto-suche z tyłu i zegarem w podsufitce z przodu działa na osobnym akumulatorze idealnie, czas pracy max na dobrym aku do 48h na 3 biegu w zimę przy temperaturze zewnętrznej -5'C. A więc można spać ciepło i spokojnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera bardzo wygodny i przestrzenny, liczne schowki i podstawki na napoje umilają podróż pod warunkiem że nasz wzrost nie przekracza 200cm. Ponieważ kolega z wzrostem 205cm na miejscu pasażera miał problem z kolanami podczas jazdu. Pasażerowie z tyłu nie chcą nigdy wysiadać tak im tam jest dobrze :) stolik, łóżko, dwa obrotowe fotele z podłokietnikami, TV, roletki oraz uchylne szyby po obu stronach, schowki, podstawki na napoje itp. więc czują się jak w samolocie I-klasy.
5,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym i przy ruszaniu słychać charakterystyczną prace silnika. Ale pod czas jazdy bardzo cichy i dużo bardziej wyciszony od transportera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt części zamiennych dobrej jakości nie jest niski ale też nie wysoki. np wymiana oleju silnika ze wszystkimi filtrami kosztuje: 400zł ( nie w ASO)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik siśnienia DPF 300.000km drugim razem 350.000km , przetwornica Xenonów 400.000km , przewód klimatyzacji 350.000km , czujnik położenia wału 380.000km sam czujnik nie drogi lecz wymiana cholernie droga.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wycierający się wałek rozrządu , Pompo wtryski oraz zapchany filtr DPF dały o sobie znać przy przebiegu dopiero 400.000km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Caravelle T5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Caravelle T5 T5 Multivan