Świetny silnik, bezobsługowy, doskonały na trasy, w mieście też dobrze się sprawdza. Nie ma problemu z ciezkim załadunkiem czy przyczepami, moc idealna do tego rozmiaru auta. Posiadam auto od nowosci, już 10lat, zrobilem niecale 160tys, serwis tylko ASO
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaczne od jedynego minusa- hałas. Ale to bardziej wina praktycznie braku wyciszenia kabiny! (Multivan highline). Moc oddaje świetnie, elastyczny, ale lubi też wyzsze obroty, przez 160tys km bez problemów
5,0
Skrzynia biegów
Manual 6 biegów- strojenie skrzyni bardzo dobre, brak problemow z wybierakiem, piąty bieg mógłby być trochę dłuższy. Automatem jezdzilem przed zakupem- niestety nie zdawał egzaminu. Zbyt wolny, za mocno "gasi" moc silnika.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję Highline Sport Plus. Sportowy układ hamulcowy, kierowniczy oraz zawieszenie. Prowadzi się perfekcyjnie(mowię o aucie ktore wazy niespelna 2500kg w moim wyposazeniu), na zakretach swietna trakcja, hamulce bardzo mocne- ale niestety zbyt słabe chłodzenie- przegrzewają się.
3,0
Karoseria
Korozja pojawila się po 4 latach na tylnej klapie- w okolicy ramki podswietlenia tablicy rejestracyjnej. Ewidentnie błąd producenta- zły sposób montazu tejze ramki powoduje iz krawedzie ramki z lampkami oswietlenia tablicy ocierają o klapę bagaznika, uszkadza lakier i wdaje się korozja.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogromne szyby i lusterka. Swietna widocznosc
5,0
Ergonomia
Auto niezwykle pakowne- w 6 osob jezdzimy na narty z wlasnym sprzetem(bez boxow na dach) wszystko miesci sie do kabiny
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mega wydajna, w najbradziej upalne dni potraf schlodzic kabinę do 17° w kilka minut. Webasto szybko rozgrzewa się i spala przy tym niewiele paliwa. Przydałyby się wentylowane fotele, bo skórzana tapicerka nie jest najlepszej jakosci i mimo przyjemnej temperatury w kabinie, mozna spocic się na plecach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187cm wzrostu i niestety brakuje mi miejsca na nogi- jako kierowca potrzebuje trochę wiecej przestrzeni, po wlaczeniu tempomatu brakuje przestrzeni na odstawienie nogi i wyprostowanie jej. Ale to jest urok przednionapedowego auta. Pedały trochę zbyt blisko siebie. W grubych zimowych trepach jest ryzyko zahaczania o pedały sąsiednie.
1,0
Wyciszenie
To jest jakiś żart. Za ponad 200tys zł w wersji highline dostajemy zerowe wyciszenie. Karoseria niczym nie wygłuszona, tak samo tapicerki. Na gole blachy nalozone zostaly tylko plastiki, bez jakichkolwiek mat. Moje auto zostalo cale rozebrane wewnątrz i wyłozone matami wygluszajacymi(ponad 100kg wygłuszenia)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko serwis aso- wymiany oleju co 15tys km, na wlasne zyczenie zrezygnowałem z programu longlife. Po 120tys awaria uszczelek drzwi bocznych po obu stronach. Uszczelki maja w sobie czujniki przytrzasniecia, obie strony zepsuly sie w zblizonym czasie. Drzwi oczywiscie elektrycznie sterowane
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie brak jakiegokolwiek fabrycznego wyciszenia byłoby 5 gwiazdek. No i system multimedialny w 2008r powinien oferować lepsze funkcje, system audio też średni. Poza tym same plusy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 174KM 128kW
[l/100km]