Przeniesienie napędu
: mam 4x4 i wspomaganie ruszania pod górkę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Zbyt duży, T4 była mniejsza
4,0
Całokształt
Nie wiem, albo są jakieś silnik 4 cylindrowe na paskach rozrządu, albo ktoś złośliwie głupoty klepie.
Silniki 130 KM i 174 KM to ten sam silnik, różni się tylko osprzętowieniem np. turbiną i oprogramowaniem.
Rozrząd jest na kołach zębatych. 2.5 TDI 130KM ma 5 cylindrów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pompowstryskiwacze może głośno pracują, ale nie jest to problemem. Po 120 tys, wymiana pompy cieczy chłodzącej podobno zbyt zużyta może przepuszczać płyn do oleju silnikowego.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegów, jedynka może przy krótka za to na trasie wszystko w porządku.
4,0
Układ jezdny
Słabe łożyska w kolumnach macphersona, górę słychać przy manewrowaniu na placu. Podobno problem rozwiązali dopiero w T6.
4,0
Karoseria
Blacharka dość odporna na rdzę, radzę zakonserwować spód.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma z tym problemów.
4,0
Ergonomia
Fajnie umiejscowiony drążek zmiany biegów. Nie trzeba zdejmować ręki z podłokietnika by zmienić bieg.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do -15 ok. Poniżej na biegu jałowym robi się w środku zimno. I nie jest to kwestia termostatu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
trudno powiedzić, mam wersję budowlaną więc co tu szukać wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic szczególnego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 130KM 96kW
[l/100km]