Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T5 Multivan Facelifting krótki rozstaw osi

dacholicious, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Caravelle T5 Multivan Facelifting krótki rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,57
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo zbliżone do osobówki.
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód, odpowiednio duży dla rodziny przewożącej duże ilości bagaży. Ogromna frajda z podróżowania dla wszystkich pasażerów. Jedyne "ale" dotyczy podróży kierowcy. Ten nie może liczyć niestety na emocje, przejazd zalicza od-do, w tempie większości innych samochodów. W trasie z gór nad morze włączamy tempomat i po jakimś czasie jesteśmy u celu, bez bólu pleców, ale też bez spektakularnego wyprzedzania, bez nieprzewidzianych manewrów- tym autem jeździ się dostojnie, przewiduje ruchy innych kierowców, bo bujanie tak dużego auta może być dla pasażerów uciążliwe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby fajny, ale ani nie za mocny, ani nie za cichy, ani nie za oszczędny. Znany większości volkswagenowski klekot, zestawiony z manualem wymaga kręcenia, żeby odczuć przyspieszenie. Póki co bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna, 6biegowa, przyjemnie umiejscowiona. Biegi wchodzą tak jak w każdym nowszym VW, drogi są dość krókie, a przy tej mocy fajnie jest się wkręcić na wyższe obroty, stąd wydaje mi się, że przy tej jednostce wybór manuala jest optymalny. Mam w dwóch innych autach DSG , ten jest najsłabszy, nie wydaje mi się, żeby podróż ze skrzynią dwusprzęgłową mogła być przyjemna.
5,0
Układ jezdny
Na ekspresówce i autostradzie poezja. Ręce na podłokietnik i pochłaniamy kilometry. Na kołach 17calowych amortyzowanie jest przyjemne. Gorzej jak dochodzi do gwałtownych manewrów, pasażerami potrafi rzucić po kabinie. Bardzo stabilnie, nigdy chyba nie doszło do sytuacji która podniosłaby mi ciśnienie, a jezdżę szybko. Bardzo stabilnie w koleinach. Jedyny mały minus za pokonywanie krętych odcinków- kierowca nie ma frajdy, a pasażerami rzuca z lewa na prawą.
4,0
Karoseria
Miękki lakier, podatny na zarysowania, jak w większości nowszych samochodów. Wygląd ponadczasowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogromne lusterka i wielkie przeszklone powierzchnie sprawiają, że każdy się w tym aucie odnajdzie. Nawet jeśli początkowo rozmiary pojazdu przerażają.
5,0
Ergonomia
Ergonomia volkswagenowska.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kawał auta, to i chwilę się musi ponagrzewać. Za to schładza się szybko. To ocena przy 3strefowej klimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena na 5 gwiazdek. Zakładam, że przestrzeń w autach miejskich ocenia się na 1, kompaktach max na 3, a reszta jest powyżej średniej. To multivan jest powyżej nimi wszystkimi.
4,0
Wyciszenie
Dostawczą T5 oceniłbym na 2, Seata Leona którym też jeżdżę w TSI na 5. Tu czwórka, może trochę na wyrost. 120km/h i nie podgłaśniam radia ani rozmowy, ale 150 już mnie irytuje i jest to jedyna przyczyna, dla której nie przekraczam dopuszczalnych prędkości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem żadnej awarii, olej zmieniam co 15tys/km więc nie jest źle. Gdyby nie spalanie, mógłbym dać 5. Jeśli jadę po drogach lokalnych i stosuję eco-driving albo usypiam dzieci to mogę spalić 7,5 litra/100km. Ale ponieważ jest to cholernie nudne, to średnie spalanie z 20tys/km wyszło mi 8,6. Na autostradzie trochę więcej, w mieście nie wiem, bo nie po to mam kilka aut, żeby busem między budynkami jeździć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jest bardzo dobra, jakieś zaślepki od stolika z tyłu odpadły, ale to chyba dzieci się do tego przyczyniły. Cena jest bardzo wysoka, więc minus jedna gwiazdka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych, a pokonałem 50tys/km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani poważnych, ani mniej poważnych. Nuda.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Caravelle T5 Multivan Facelifting krótki rozstaw osi
Aktualnie przeglądasz Volkswagen Caravelle T5 Multivan Facelifting krótki rozstaw osi