Zawieszenie
: bardzo się fajnie trzyma drogi, nie ma nad ani podsterowności, koła cały czas trzymają się drogi nawet na polskich garbach.
5,0
Całokształt
Auto superwszechstronne i uniwersalne. Można nim jechać we 2 rodziny na długie wakacje a jak trzeba to wyrzucam siedzenia i do środka wchodza wtesy 2 szafy, lodówka i połowa piwnicy ;) Siedzenia trochę za cięzkie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Na takie auto tylko silnik 2,5 w dieslu. Miałem wcześniej multivana T5 130 KM te było pięknie, ale 174-konny motor pokazuje co potrafi. Inna sprawa że skrzynia dobrze zestopniowna. Można podnieśc moc i przy 400 Nm to wgniata w fotel. Obecnie mam moc ustawioną na 174 km i nie mam problemu z wyprzedzaniem nawet na 6 biegu. Jedynka mogłaby być nieco dłuższa. Radzę jeździć na wysokim obrotach dopiero po dobrym rozgrzaniu silnika
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wymaga delikatnej obsługi, ale dobrze traktowana zrewanżuje się długim żywotem.Zawsze do końca wysprzęglać.
5,0
Układ jezdny
Tutaj 6-ka za systemy, przy ABS, ASR, ESP włączonym naprawdę trudno wpaśc w poślizg.Kolega ma wresje 4motion i na podjazdach w górach radzi sobie czasem lepiej niż wiele SUV-ów :D
Komfort
4,0
Widoczność
nie ma co narzekać. Trzeba tylko umieć jeździć na lusterkach
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
pod warunkiem, że działa webasto. W zimie to poezja - wstajesz rano a wszystko cieplutkie. Można spać w drodze, praktycznie w kżdych warunkach atmosferycznych
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
jak się piłuje to może byc i głośno :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie ma co wybrzydzać. To jet generalnie auto na wakacje na trasy po Europie, albo długie przebiegi po Polsce. W mieście jak to w mieście. jak ktoś ma ciężką nogę to i dyche spali. Ja na trasie średnio schodzę do 6,5 l co uważam za niezłą cyfrę przy takim kolosie.
4,0
Stosunek jakość/cena
trudno mi powiedzieć - kupiłę auto 6-letnie w dobrej cenie. Za tyle kupiłbym co najwyżej nowe renault twingo :> Na nowy to raczej chyba nie stać, ale na firmę to by na pewno wziął.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tutaj różnie. Jest batrdzo dużo schowków, pokręteł, uchwytów, elektroniki więc jest się co psuć. Ale to cena za doskonałe wyposażenie auta. Poza brakiem przedniego parktronica to nie wiem co jeszcze można sobie wymarzyć ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie chwała Bogu nie ma. Warto kupić auto już po wymianie koła dwumasowego bo to częsta usterka i sprawdzić czy skrzynia nie jest uszkodzona.Jedyny problem miałem z klimą bo mi sterownik wysiadł, ale wsadziłem użwany i hula chyba jeszcze lepiej. Światła mijania trzeba oszczędzać i raczej zamontowac do jazdy dziennej bo oryginalne odbłyśniki szybko sie wypalają ale to i tak nic w porównaniu z taką Toyotą Avensis.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 174KM 128kW
[l/100km]