Karoseria
: Skryta korozja podwozia to istotny problem
Przeniesienie napędu
: Głośne, bardzo awaryjne
Zawieszenie
: Zbyt niska jakość zawieszenia w stosunku do ceny dość częstych wizyt w serwisach.
2,0
Całokształt
Miałem różne busy, a nawet campera i mogę coś dodać od siebie. Właśnie sprzedałem multivana więc napiszę co mnie boli. Troszkę się zawiodłem na tym modelu. Zaletą jest uzyskanie atrakcyjnego ubezpieczenia u sprzedawcy. Co do jakości niestety słabo. Bardzo szybko wpada w korozję. Źle zabezpieczona jest część podłogi, progów wewnętrznych i komory silnika. Bardzo źle część w okolicach łączeń blach baku. Jakość zawieszenia nie najlepsza. Okres po między naprawami, wymianami wahaczy zbyt krótki. Warto dodać, że niestety części nie są tanie i nie ma tak dużego wyboru. Muszę przyznać że zawiodłem się na modelu multivana. Właśnie kupiłem nowego paroletniego multivana innej marki. Jak na razie mam spokój przynajmniej z blacharką. Mimo że podobny rocznik nie robią się dziury w podłodze nadwozia czego się boję jak ognia. To konstrukcja i bezpieczeństwo podróżowania. Multivan ma jeszcze jedną niestety wadę, która mi osobiście przeszkadzała. Przy dłuższej jeździe dudnił. Był to hałas spowodowany prawdopodobnie przeniesieniem napędu lub wadą sprzęgania. Zjawisko występowało przy szybkości ponad 90 na godzinę. Serwisy nie umiały sobie z tym poradzić. Prawdopodobnie tak ma i już. Multivan w wersji t5 ode mnie dostaje niestety niską notę. Jestem zawiedziony. Pozdarwiam
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo silny ciągnik, paliwożerny i skomplikowany.
2,0
Skrzynia biegów
Głośna przy stałem jeździe w podróży.
2,0
Układ jezdny
Niedokładny i nadsterowny. Brak poczucia bezpieczeństwa na mokrej autostradzie.
1,0
Karoseria
Korozja karoserii jest zbyt szybka. Małe na początku dziurki w karoserii szybko się powiększają. Rdza atakuje spód. Można zabezpieczać niestety to niewiele daje. Po 3misiecach odpada. Moim zdaniem jest możliwa wada stali lub jej fabrycznego zabezpieczenia.
Komfort
5,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Po mieście i przy małej prędkości jest w normie. W podróży już trzeba pamiętać o częstszych przerwach. Wybierając się z dziećmi w podróż są problemy. Z tyłu zaczyna być głośniej. Dzieci są w tedy zmęczone i poddenerwowane, częste wymioty. Zalecam zasuwanie rolet okien i puszczanie lekkiego nawiewu na tył. Brak światła niweluje troszkę uczucie zmęczenia odgłosami napędu.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania mutivana są dużo większe niż innego multi busa. Wynika to z mniejszego wyboru części i częstych napraw. Po dodaniu postępującej szybko korozji podjąłem decyzję o sprzedaży. Zawiodłem się bardzo na multivanie w t5, tej marki.
1,0
Stosunek jakość/cena
Ceny głównie napraw są za wysokie, jakość zbyt niska. Niska jakość blach nadwozia i duże koszty utrzymania technicznego vw multivana jest za wysoka, nie do przyjęcia dla zwykłego człowieka.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 235KM 173kW
[l/100km]