Silnik
: w miarę się zbiera niestety zbyt skomplikowany i awaryjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: źle ze stopniowane!
Układ elektryczny
: wieczne awarie elektryki mogą doprowadzić do szewskiej pasji
Zawieszenie
: tragiczne zawieszenie, jak nie to to tamto, nie wytrzymuje nawet 30 tysięcy km.
1,0
Całokształt
niestety zawiodłem się na VW T5 w wersji turystycznej Multivan. To już nie jest VW taki jak były VW z lat dziewięćdziesiątych. To jest szmelc, tylko ładnie wyglądająca tandeta. Naprawy są tak upierdliwe i częste że aż ręce opadają. Co rusz coś, co rusz wydatek. Czasami wcale nie mały. Auto bardzo, bardzo chimeryczne, awaryjne. Po 2latach przestałem mieć szybko do niego zaufanie. Jak tu jechać w trasę? Miałem w poprzedniki T4 i naprawdę dawały radę. Zawieszenie drogie ale inne rzeczy się przynajmniej nie psuły. W Tym nowym struclu na ponad 100tys.zł psuje się wszystko po kolei. Gdzie ta marka poszła, co się stało z renomą VW? Słyszę że inni mają podobne problemy z VW grupy: Multivanami, T5, i Carawelami. Kuźwa, kto w tym VW teraz decyduje o jakości, czy ktoś ją kontroluje? To szmelc. Przecież ja już ie kupię więcej VW! Szkoda 40 lat pracy na renomę. Żeby tak spartolić markę? Nie rozumiem. Przestrzegam tych co chcą utopić pieniądze w VW serii Multivan, Karawela czy jakiejś odmianie T5. Nerwy na postronku, auto u mechaników, pieniądze na upierdliwe naprawy. :C
Miałem, jeździłem już różnymi busami ale ten T5 Multivan to najgorszy złom jaki widziałem, totalna porażka, kompletne nieporozumienie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nawet silnik spartolili. Tak skomplikowali jego budowę, że psuje się co chwila coś. Niby drobne (przepływomierz, czujnik h., napinacz, łożysko pompy, cewki - notorycznie wiosną i jesienią, instalacja lpg, komputer wariuje, deska wariuje, kable się łamią)
4,0
Skrzynia biegów
Na szczęście to jedno co się mało sypało. Szumiące łożysko można zbagatelizować. Jak zwykle w nowych busach jedynka dziwnie wchodzi, można się przyzwyczaić.
1,0
Układ jezdny
Nietrwały, wiecznie coś stuka. Zrobisz jedno drugie zaczyna stukać, Zrobisz drugie pierwsze już wraca. Mechanik twierdzi, że tak one mają i już. Ponoć jakość gum zawieszenia jest niedostosowana do ciężaru auta. Nawet oryginalne na wiele nie starczają i dopiero jak już łomocą w kabinie się wymienia. Dla mnie to skandal. W aucie za ponad 100 tys.zł gumy powinny starczać na minimum 20 - 30 tysięcy km, jak nie lepiej, a nie 2-5tys.km! Zresztą z innymi elementami jest podobnie (jak sprzęgło, hydraulika).
4,0
Karoseria
Tu w miarę, pojawiają się ogniska (głównie koroduje od spodu i od wewnątrz) ale można ogarnąć jak się w porę zabezpiecza.
Komfort
1,0
Widoczność
Fatalna!
1,0
Ergonomia
Fatalna! VW T5 Multivan drogi w użytkowaniu samochód jak czort! Pali jak smok (ok - tego się spodziewałem) ale w kosztach przeglądów i napraw to lekko mówiąc przegięcie!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa choć też się psuło.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest tak duża jak w innych busach, które miałem. Żeby powiększyć powierzchnię trzeba nieźle się nagimnastykować. Trzeba poświecić dużo czasu. Za dużo!
2,0
Wyciszenie
Nie jest rewelacyjne. Głośniejszy niż poprzednie stare T4, powyżej 100km/h robi się nieprzyjemnie, zaczyna huczeć i głowa boli. Częste przystanki wskazane! Warto pamiętać, że to nie jest sportowe auto! To fajnie, dostojnie jedzie wgraniach 60-80km/h. Potem robi się męczące.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
masakrycznie duże!
1,0
Stosunek jakość/cena
co się stało z VW nie wiem. Ta marka tak spadła w jakości, tak jest tandetna i droga, że przeraża. Ręce i nogi opadają. Świat przekoziołkował d góry nogami.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cała masa drobnych i większych usterek.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
także się zdarzają. Zawieszenie w tym aucie jakieś to nieporozumienie. Niska jakość plastików to pryszcz przy upierdliwych niespodziankach, awariach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]