Ponieważ nie ma samochodów doskonałych daję ocenę dobrą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie daję oceny maksymalnej bo silnik w t4 jest trochę głośniejszy niż w osobówkach, ale tylko przy prędkościach powyżej 130 km/h. Poza tym-rewelacja. Niby tylko 88KM, a zbiera się jak osobowy wyższej klasy. Można rozpędzić się do 170km.godz. Na autostradzie normalna prędkośc to 140-150.
4,0
Skrzynia biegów
Do tego modelu montowano stare skrzynie z biegiem wstecznym do dołu i w przód. Poza tym trochę za obszerne ruchy przy zmianie biegów.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję Escapade, a więc obniżoną fabrycznie. Prowadzi się lepiej niż większość samochodów osobowych. Miałem Hondę Prelude i uważałem, że to najlepiej prowadzący się samochód. Ale t4 prawie jej nie ustępuje
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Zarówno ja , jak i moja żona nie dostrzegamy wad.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy silnym deszczu mogą parować boczne szyby gdy w aucie jest więcej niż 4 osoby. Ogrzewanie jest b. dobre. Mój ma vebasto fabrycznie zamontowane, i to powoduje,że siniki nagrzewa się dość szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu salon.
3,0
Wyciszenie
Jedyna wada wszystkich t4 to nieco złe wyciszenie. Spowodowane jest to brakiem plastikowej tapicerki we wnętrzu. Staram się kupić okazyjnie taką tapicerkę od Caravelli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie ON to 7,5 l/100km, mimo że jeżdżę agresywnie i b. szybko.
Za klocki-komplet Textar(orginalne) zapłaciłem 430zł. Wymieniłem je pierwszy raz przy 130tys. przebiegu. Rozrząd wymieniłem przy 100 tys. - koszt całkowity 1100zł. Amortyzatory Sachs 700zł(komplet) zmieniłem przy 80 tys. bo orginalne miały złą charakterystykę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 102KM 75kW
[l/100km]