Silnik
: Piszę, że silnik ,ale tak naprawdę to nic mnie nie zaskoczyło. Wiedziałem co kupuję i w 100% spełniło moje wysokie oczekiwania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: przeguby
Karoseria
: jak nie konserwujesz podwozia to różne elementy
5,0
Całokształt
Tak powinny być projektowane multivany. Nie ma do tej pory samochodu, który byłby tak kompletny i niezawodny. Gdyby Brazylijczycy wykupili licencję na produkcję tak jak zrobili to z T2 i bybyłaby szansa kuppna nowego egzemplarza łbym pierwszą osobą która sprowadzi to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Projektant ,to musiał być jakiś człowiek, który już odkupił swoje winy z czasów wojny. PANZERWAGEN.
4,0
Skrzynia biegów
ACV - jak na 5 biegową ma bardzo korzystne przełożenia. 120km/h to jest prędkość z dużym komfortem jazdy. 150 pociągnie ale już w środku mocno głośno. Szkoda że 6tki nie były jeszcze wtedy popularne.
4,0
Układ jezdny
Rezygnacja z kolumny McPhersona, połączona z dużym prześwitem , to był bardzo dobry pomysł dla auta które ma jeździć w bardzo różnych warunkach typu(miasto, budowa, trasa, "polskie drogi". Jedyny mankament to narzędzia specjalne przy pracy przy wahaczach. Ale te naprawy robi się stosunkowo rzadko.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, takie jak lubię (jeździłem 2 lata na ciężarówkach), wysokie siedzenie, światła znakomite, przeszklenie i przednie słupki nie wymagają robienia "żurawia".
Parkowanie tyłem to czysta przyjemność.
4,0
Ergonomia
Drążek od zmiany biegów byłby lepszy w wersji a'la Vito, brak półki pod sufitem, którą miałem w Berlingo też jest doskwierający. Jeśli chodzi o demontowalność i składanie tylnych siedzeń, najlepsze rozwiązanie jakie widziałem do tej pory na rynku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgfrzewany lusterka byłyby zimą przydatne, klmia jest ok, bez szału , ale tez bez szwanku, nagrzewa się szybko, szkoda że mimo posiadania podrzewacza paliwowego większość wersji nie dostała z nim uzupełnienia do kompletnego ogrzewania postojowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest projekt , na którym przyszli twórcy wnętrz samochodów mogliby się uczyć, jak z samochodu ledwie 25cm dłóższego od przeciętnego kombi zrobić w śro0dku salon.
3,0
Wyciszenie
Średnio. Skrzynia 5 i rodzielaczowa ompa wtryskowa w połączeniu z niewielką ilością materiałów tłumiących srawia, że przy prędkościach powyżej 115 lepiej słuchać głośnej muzyki niż rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość części eksploatacyjnych w bardzo przyzwoitych cenach. Robocizna już dosyć kosztowna (wymiana sprzęgła z dwumasą, to sporo czasu, brak zamienników wtryskiwaczy, zawieszenie niestandardowe) - mnie niedotyczy bo sam grzebię przyautach. Generalnie dopóki nie ma poważnych napraw koszty bardzo akceptowalne
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli koszty zestawić z niezawodnością, użytecznością, wszechstronnością i wygodą 5 gwiazdek to za mało.
Źyczyłbym sobie, żeby takie auta były dziś produkowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeguby trochę za małe jak na ten moment obrotowy, trochę za częsta wymiana ale markowe kosztują wręcz grosze (2x75pln ruville) amory z tyłu, zespół podgrzewacza cieczy człodzącej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy są. Z biegiem czasu każde auto się psuje. Może warto zakonserwować tektylem podwozie (ja tak zrobiłem) wtedy rdza nie ma racji bytu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 102KM 75kW
[l/100km]