Zawieszenie
: Komfort wybierania dziur dużo lepszy niż w nowszych T5.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przede wszystkim brak mocy jak dla mnie.
4,0
Całokształt
Na wstępie do administratora serwisu.
Nie było fabrycznie T4 z silnikiem 1.9TDi tylko TD (Turbo Diesel na wtrysku pośrednim). Co zaradniejsi zmieniali na TDi co czyniło to auto zdatnym do normalnego poruszania się przy mniejszym spalaniu.
Auto już po woli coraz bardziej kultowe i dobrze utrzymane egzemplarze zyskują na wartości z roku na rok. Niestety rdza nie jest łaskawa ale warto walczyć.
Wrażenia
1,0
Silnik
Pomyłka, 68km to za mało to tej dwu tonowej krypy, spalanie jak i przyjemność z jazdy zaburzona i nie do przyjęcia chyba że jesteś emerytem. Problemy z czopami wału na rozrządach nie jednemu dały popalić.
2,0
Skrzynia biegów
Za krótka ale cóż wymagać od 68 konnego osła pod maską.
4,0
Układ jezdny
To jest mocna strona T4, proste i solidne szczególnie jak nie oszczędza się na zamiennikach, polecam Lemforder, daje radę.
2,0
Karoseria
Gdyby lepsze zabezpieczenia blachy to nie do zje....nia.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, w lusterkach dużo widać.
4,0
Ergonomia
Jak to Niemiec, prosto i wiadomo gdzie co jest pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą jak to stary klekotek, chwilkę potrzebuje aby złapać temperaturkę.
Dużo użytkowników często jeździ z odwrotnie kręcącą się pompą płynu chłodniczego bo da się założyć pasek w dwojaki sposób i wtedy odbija się to na ogrzewaniu i może wystąpić awaria uszczelki pod głowicą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo, często zmiana foteli w zależności od wersji jest na duży plus.
2,0
Wyciszenie
Słabo, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Wersję typu Caravelle dużo lepiej pod tym względem.
Nakładem pracy i środków typu mat bitumicznych itp da się tą niedogodność zredukować w zależności od podejścia przez właściciela do tematu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma biedy szczególnie jak samemu umie się ogarnąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem wcześniej wszystko zależy od kondycji, za dobre egzemplarze trzeba więcej sypnąć z portfela do tego stopnia że nowsze T5 są tańsze, życie, dobre auta trzymają wartość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie francuska myśl techniczna gdzie co chwila jakaś pierdoła się łamie albo zostaje w rękach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłem, zawsze dowiózł tam gdzie miał dowieźć, zazwyczaj zaniedbania eksploatacyjne użytkownika się mszczą ale i tak wiele ta maszyna wybacza.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 68KM 50kW
[l/100km]