Silnik
: Trwałość taki duży przebieg mimo, że w książce "Budowa i eksploatacja" napisane jest:". . . zdarzają się przebiegi nawet 200tys.km do naprawy głównej"
5,0
Całokształt
Przebieg 1mln 24tys.km. Samochód niezawodny jadę i wiem, że wrócę. Obsługa i wymiana części eksploatacyjnych takich jak klocki, tarcze, filtry, pasek rozrządu, akumulator, żarówki,oleje i płyny eksploatacyjne, tłumiki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Olej w silniku wymieniany co 5 tys.km. Pasek rozrządu z rolkami, śrubą co 70tys.km, Filtr powietrza co druga wymiana oleju. Filtr paliwa z podgrzewaczem wymiana co roku.Regulacja pompy paliwa przy 600tys.km. Wymiana pompy wody po 700tys.km. Wymiana pompy olejowej po 600tys.km (objaw rozsadzenie filtra oleju serwis VW bezradny proponował płukanie silnika lub najlepiej wg. nich jak usłyszeli jaki ma przebieg to kierownik zaproponował po przyjacielsku kupić nowy używany silnik)
5,0
Skrzynia biegów
Olej w skrzyni biegów wymieniany co 30tys.km. Po 800tys.km. w trakcie jazdy pękł sworzeń piątego biegu jeden z elementów uszkodził obudowę. Wymiana skrzyni na nową używaną. Sprzęgło wymiana po 400tys.km. (zlekceważyłem przez dwa dni jazdy pisk łożyska).
5,0
Układ jezdny
Wymiany typowo eksploatacyjne tzn.: końcówki drążków, przeguby wewn.i zewn. Bardzo przewidywalny i stabilny w zakręt "wchodzimy" 100km/h bezstresowo i bezpiecznie. nie jest to samochód typu Audi RS więc wspomniana prędkość w stosunku do katalogowej V max.128km/h jest dużą.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, duże szyby, duże lusterka, mały słupek.
4,0
Ergonomia
Skromne wyposażenie, logiczne i praktyczne rozmieszczenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok. a wentylacja to otwieranie okien korbką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczjąca.
3,0
Wyciszenie
W porównaniu z Audi A8 to traktor. Ale bez przesady, da się w jeździć i głowa po trasie 800km nie boli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znikome. Masa zamienników za symboliczną złotówkę. Trwałość w ogólnej większości wcale nie gorsza (mam na myśli "markowe" zamienniki). Raz zostałem zaskoczony przez serwis VW gdzie zamówiona w fabryce nagrzewnica
5,0
Stosunek jakość/cena
Prosta, niezawodna i bardzo trwała konstrukcja. Brak takiej wytrzymałości w nowych konstrukcjach obliczonych na "kasowanie" kierowców w serwisach w czasie gwarancji jak również po niej (diagnostyka poprzez dostęp do bazy producenta online).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie "palący" się sygnał dźwiękowy gdyż jest umieszczony przy lewym przednim kole przez co jest zalewany wodą. Po przeniesieniu do komory silnika koniec z awariami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów jak w powyższym opisie. Pozostałe elementy to typowe zużycie eksploatacyjne. Wada konstrukcyjna nadwozia to duże połacie blachy "pracujące" i notorycznie powodujące rdzewienie nadwozia na łączeniu przy tylnym słupku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 68KM 50kW
[l/100km]