Silnik
: Osiągi, prędkość maksymalna oraz spalanie w codziennej jeździe
5,0
Całokształt
Dobry silnik, dopracowane zawieszenie, doskonały stosunek ekonomii do osiągów oraz kompletne wyposażenie sprawiają że podróżowanie autem dla np. 7 osób będzie bardzo wygodne w tym modelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największe zaskoczenie w tym aucie: przy takiej masie i mocy potrafi być szybki i ekonomiczny. Ma duży moment obrotowy więc nie ma żadnych problemów z wyprzedzaniem. Jest bardzo elastyczny, aż tak, że jeśli jest pusty można ruszyć od razu z dwójki, a na trójce po mieście ciągnie od 1000 obr/min. Wysoka kultura pracy, fajny dźwięk-5 cylindrów. Największą radość daje ten silnik na stacji paliw oraz na autostradzie, gdzie potrafi się rozpędzić do ponad 200km/h
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń do sk.biegów ani do przełożeń. Skoki dźwigni zmiany biegów dużo krótsze niż w 1.9TD co jest wygodniejsze. Jeśli miałbym się przyczepić to tylko do dźwigni w podłodze
5,0
Układ jezdny
Auto w tej wersji prowadzi się jak osobówkę. Ma wiele zmienionych elementów zawieszenia jak np: większy stabilizator z przodu i z tyłu, ogromne hamulce i wiele innych elementów dzięki którym naprawdę dobrze się prowadzi. W skrócie: w zakrętach poczujesz się pewnie (dobrze że jest ESP)
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja sprzyja dobrej widoczności. Sprzyjają jej duże lusterka oraz płaskie powierzchnie szyb
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i od razu po pierwszym podejściu wiadomo gdzie co jest i jak to obsługiwać. Ma się wrażenie że wszystko jest tu przemyślane. Muszę dodać, że w tak dużym Vanie przy takiej ilości schowków (nawet są podgumowane) naprawdę niczego z wyposażenia nie słychać-nic nie trzeszczy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik więc jest podział nawiewu na przód i tył, działa bez zastrzeżeń. Klima jest wydajna. Z ogrzewaniem zimą też nie ma problemu, jest nawet dodatkowa nagrzewnica, która włącza się automatycznie, gdy jest zimno, dzięki temu samochód szybko się nagrzewa nawet gdy stoi pod chmurką
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nikt nie powinien narzekać, przestrzenie dla każdego jest wystarczająco dużo. Duży plus za fotele z przodu z regulacją odcinka lędźwiowego, a z tyłu są nawet obracane. Ponadto nawet podłokietniki każdego fotela daje się regulować
3,0
Wyciszenie
Porównując do T5 to silnik jest głośniejszy. Poza tym Niemcy się postarali dobrze tłumiąc nadkola z tyłu, co w wersji bez zabudowy jest bardzo dokuczliwe zwłaszcza podczas deszczu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest jeden z mocniejszych punktów tego auta. Głośniejszy od T5, ale dużo mniej pali. Kiedyś udało mi się na trasie zejść do 5.5 litra jadąc z prędkościami 80-90km/h, ale trudno było. Zwykle średnia trasa/miasto z 1000km wychodzi 7,5 litra, więc wynik co najmniej przyzwoity biorąc pod uwagę ponad 2 tony wagi i 150KM. Na autostradzie z obciążeniem może spalić nawet 9 litrów ale to z prędkościami ok.140-180km/h
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto z tym silnikiem w pełnej opcji nie dość że ciężko jest kupić na rynku wtórnym, to jeszcze znaleźć egzemplarz, który nie ma przejechane 400-500 tys.km jest bardzo trudne. Jest drogi ale jest dopracowany-to w końcu jeden z ostatnio dłużej produkowanych Volkswagenów, a po roczniku 2000 już chyba wszystko w nim pozmieniano oprócz karoserii.
W tej cenie zastanawiałem się nad T5 ale nie w wersji Multivan lecz Transporter lub Caravelle i nie żałuję wyboru T4. Multivan to zupełnie inna jakość wykonania i montażu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic ponad planowego, tylko elementy eksploatacyjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
to samochód mający dobrą opinię
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 150KM 110kW
[l/100km]