Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T4 Multivan

Były posiadacz VW, zdruzgotany niską jakością busa marki VW, 6 lat temu
Silnik 1.9 TD 68KM 50kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Caravelle T4 Multivan 1.9 TD 68KM 50kW 1993-2003 - Oceń swoje auto
2,00
48% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wredna korozja
Silnik : Drogie przeglądy, naprawy
Układ elektryczny : Głupiejące komputery elektroniczne
1,0
Całokształt
Bardzo nieprawdziwa legenda, nieudany samochód. Niewiele ma wspólnego z głoszoną legendą VW o niezawodności. Jakaś marketingowa manipulacja klientami. VW BUS Multivan z silnikiem diesla jest to bardzo zawodny samochód. Psuje się prawie wszystko. Problemy począwszy od silnika po elektrykę. Silnik 1,9 wprawdzie jest starą konstrukcją chwaloną na forach ale nie wiadomo czemu wcale nie ekonomiczną. Realnie koszty utrzymania są zbyt wysokie. Serwis kasuje jak za zborze bo to przecież (karwa) super legendarny diesel. Spalanie ropy w trasie to za duży wynik. Miał palić nie więcej niż 5-6 litów, tymczasem pali w trasie 10 litrów ropy. Do tego jest niewygodny w trasie. Już przy szybkości 100 km/h jest za głośno w kabinie. Dzieciakom robi się niedobrze, kobiet boli głowa. O ile w busie z 1994 roku którego wcześniej użytkowałem nie korodowało tak szybko nadwozie, tyle w obecnych po 2004 roku to samo sito, pożerające przez wredną rudą korozję aż piszczy. Silnik w nowszym myślałem ze będzie tańszy, gdzie tam. Jest mocniejszy ale jeszcze droższy. Tak zawalone komputerami, zwężkami, przewodami, że nawet serwisanci nie wiedzą jak to naprawiać. Nie kupię więcej busa marki VW, o nie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Zbyt awaryjny, zbyt drogi.
3,0
Skrzynia biegów
głośna na piątym biegu. Z jedynką potrafią być problemy z włożeniem. Trzeba na dwójkę i znowu na jedynkę. Mechanicy twierdzą ze ten typ tak ma. Ciekawe, że w 2 różnych modelach? ;-)
3,0
Układ jezdny
Nadsterowny, niebezpieczny z obciążeniem przy większych prędkościach.
1,0
Karoseria
Koroduje tak agresywnie i podstępnie że ręce można załamać. Czy to z Rosyjskiej lub Chińskiej stali VW teraz produkuje auta? Tak to wygląda. Była kiedyś w latach 80 tych wycofana seria Golfów z Rosyjskiej stali, Też korodowały w oczach. Pytanie dlaczego VW teraz się tym nie przejmuje?
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra
2,0
Ergonomia
Niezbyt ergonomiczny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja choć w zimie parują często szyby. Sprawna klima zimą to postawa w VW busie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ten Bus fabryki VW dla naszej paczki jest zdecydowanie za głośny.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty zdecydowanie zbyt wysokie i wiem, że nie tylko ja tak uważam.
1,0
Stosunek jakość/cena
VW Bus nie wart jest swojej ceny.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika wciąż daje się we znaki, szczególnie na jesieni i wiosną. Słabe okablowanie, słaby system komputerów. Zresztą znany podobno mechanikom jako nieudany.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, zawieszenie no i ta wredna ruda korozja pojawiająca się podstępnie już jako dziura. Korozja w tak młodym niemieckim aucie jest niezrozumiała.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Caravelle T4 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Caravelle T4 Multivan