Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T3 Caravelle Minivan

eR, 8 lat temu
Silnik 2.0 95KM 70kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 380 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Caravelle T3 Caravelle Minivan 2.0 95KM 70kW 1979-1992 - Oceń swoje auto
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobry wehikuł czasu - samochód z duszą, dla majsterkowicza, może służyć za drugi dom, taksówkę, bagażówkę i pojazd do wszelkiej maści akcji specjalnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi super, odpala z półobrotu i nie jest straszna mu żadna górka...nawet ta pokonywana w spacerowym tempie. Solidny i odporny na zaniedbania. Czasem kichnie, prychnie, jak staruszek. Apetyt na benzyne nieograniczony, na olej nieco mniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Działa i to uważam za jej główną zaletę. Początkowo może się komuś wydawać, że biegi wchodzą jak w starym Autosanie H-9, ale wbrew pozorom wszystko chodzi dość dokładnie.
4,0
Układ jezdny
Jak na tak stare auto o sporej wysokości to prowadzi się dobrze. Kierownicą trzeba się nakręcić, ale chodzi lekko-koła standardowe. Śmiało można pokonywać zakręty i nabierać prędkości, ale trzeba brać pod uwagę hamowanie...to nie jest najmocniejszą stroną tego auta. W zimie trzeba nim jeździć płynnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa - auto przeszklone z każdej strony. Lusterka wystarczają, a auto jest pudełkowate, więc nie ma problemu z oceną odległości.
4,0
Ergonomia
Ergonomia wynika z genialnej prostoty tego auta. Kilka rozwiązań związanych z serwisowaniem, uzupełnianiem płynów, ale to detale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jakaś jest - najlepszą zapewniają otwarte okna i drzwi. Ogrzewanie jest super - w tym przypadku dwie nagrzewnice i żadna zima nie jest straszna w tym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń ogranicza tylko blacha - poza tym można wykorzystać każdy centymetr samochodu i skonfigurować go wedle własnego pomysłu.
3,0
Wyciszenie
Zawsze jakieś odgłosy się pojawiają, ale tragedii nie ma i silnik ładnie bulgocze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki wszystko działa to jest super i głównym kosztem jest paliwo. Wiek jednak robi swoje, częśli będą już tylko droższe i trudniej dostępne. Oprócz super zadbanych egzemplarzy, każdy inny kwalifikuje się już do jakiegoś remontu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny za jeżdżące egzemplarze są coraz wyższe. Doprowadzenie ich do dobrego stanu raczej pochłonie sporo kasy. Jako inwestycja na przyszłość i baza do remontu to mądre. Jako auto do codziennego użytku to coraz droższa zabawa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z małych usterek to wszystko, co można łatwo naprawić samemu na drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj części raczej się zużywają, niż psują. Nie zawodzi. Z racji wieku, oczywiście wszystko ma swój koniec.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Caravelle T3 Caravelle Minivan