Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T3 Caravelle Minivan
eR,
8 lat temu
Silnik 2.0 95KM 70kW
Rok produkcji 1983
Przebieg:
380 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobry wehikuł czasu - samochód z duszą, dla majsterkowicza, może służyć za drugi dom, taksówkę, bagażówkę i pojazd do wszelkiej maści akcji specjalnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi super, odpala z półobrotu i nie jest straszna mu żadna górka...nawet ta pokonywana w spacerowym tempie. Solidny i odporny na zaniedbania. Czasem kichnie, prychnie, jak staruszek. Apetyt na benzyne nieograniczony, na olej nieco mniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Działa i to uważam za jej główną zaletę. Początkowo może się komuś wydawać, że biegi wchodzą jak w starym Autosanie H-9, ale wbrew pozorom wszystko chodzi dość dokładnie.
4,0
Układ jezdny
Jak na tak stare auto o sporej wysokości to prowadzi się dobrze. Kierownicą trzeba się nakręcić, ale chodzi lekko-koła standardowe. Śmiało można pokonywać zakręty i nabierać prędkości, ale trzeba brać pod uwagę hamowanie...to nie jest najmocniejszą stroną tego auta. W zimie trzeba nim jeździć płynnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa - auto przeszklone z każdej strony. Lusterka wystarczają, a auto jest pudełkowate, więc nie ma problemu z oceną odległości.
4,0
Ergonomia
Ergonomia wynika z genialnej prostoty tego auta. Kilka rozwiązań związanych z serwisowaniem, uzupełnianiem płynów, ale to detale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jakaś jest - najlepszą zapewniają otwarte okna i drzwi.
Ogrzewanie jest super - w tym przypadku dwie nagrzewnice i żadna zima nie jest straszna w tym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń ogranicza tylko blacha - poza tym można wykorzystać każdy centymetr samochodu i skonfigurować go wedle własnego pomysłu.
3,0
Wyciszenie
Zawsze jakieś odgłosy się pojawiają, ale tragedii nie ma i silnik ładnie bulgocze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki wszystko działa to jest super i głównym kosztem jest paliwo. Wiek jednak robi swoje, częśli będą już tylko droższe i trudniej dostępne. Oprócz super zadbanych egzemplarzy, każdy inny kwalifikuje się już do jakiegoś remontu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny za jeżdżące egzemplarze są coraz wyższe. Doprowadzenie ich do dobrego stanu raczej pochłonie sporo kasy. Jako inwestycja na przyszłość i baza do remontu to mądre. Jako auto do codziennego użytku to coraz droższa zabawa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z małych usterek to wszystko, co można łatwo naprawić samemu na drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj części raczej się zużywają, niż psują. Nie zawodzi. Z racji wieku, oczywiście wszystko ma swój koniec.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 95KM 70kW
[l/100km]