Ocena kierowcy - Volkswagen California Multivan 6.1
Mikołaj,
4 lata temu
Silnik 2.0 TDI BMT 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,36
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto bardzo dobre, pojemne użytkowe i MULTI jak za te pieniądze nie ma szans kupić lepszego. Posiada wady jak każdy sprzęt na rynku, ale raczej drobne nie wpływające na całość. Mam silnik 150KM z DSG, najlepsze połączenie do tego auta. Jak ktoś porównuje to z IVECO to nie ma pojęcia o czym pisze. To jest auto osobowe z możliwością przewozu większych bagaży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie średnio około 10L. Duża buda. 180km/h można jechać bez problemu, ale wtedy pokaże 12L.
Mocy mogło by być więcej, ale biorąc pod uwagę problemy silnika 204 KM dwuturbinowego wolę to 150 KM, które także jedzie. Wiem że niektórzy zmieniją soft i po Chipie wychodzi ze 150 KM - 180 KM, a silnik ma nadal 1 turbinę. Jest to jakieś rozwiązanie jeżeli komuś za mało mocy.
5,0
Skrzynia biegów
ok, czasem trzeba przełączyć na S w zimie na śliskiej nawierzchni, po to aby skrzynia wyciągała na biegach.
Skrzynia DQ 500 przenosi moment obrotowy nawet do 550 Nm.
4,0
Układ jezdny
Twardo jak to w VW, ale nie buja w zakrętach,na parkingach składa się podobnie jak większa osobówka. Wspomaganie kierownicy działą poprawnie. Systemy bezpieczeństwa właściwie zgłaszają sie tylko zimą na śliskim.
Czasem na autostradzie przy dużym wietrze bocznym lubi bujnąć, no ale to jest wysokość budy.
3,0
Karoseria
Lakier wymaga ceramiki natychmiast po odbiorze z salonu. Podobnie jak większość pojazdów ma lakiery wodne czyli miękkie. Nie ma co się czarować jakikolwiek produkt na rynku ma ten sam problem. Ceramika załatwia sprawę raz na zawsze. Spód oczywiście warto zrobić konserwację, ale nie każdy chce wydać pienądze. Jak dbasz tak masz.
Komfort
4,0
Widoczność
Widzę wszystkich - nawet tych co dłubią w nosie i to potem jedzą
5,0
Ergonomia
Jest dobrze może poza tym że kierowcy we wzroście powyżej 185 mogą mieć problem z ustawieniem fotela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mrozi latem, ogrzewanie grzeje bardzo dobrze zimą, pojazd w standardzie ma dogrzewacz webasto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma dyskusji - jest dobrze. SIedzenia wyjmowalne, można zsunąć fotele i kanapę obrócić, tyłem do kierunku jazdy jak ładunek do dosunąć do przodu, można zjeść posiłek przy stole jak biały człowiek w czasach epidemii, rozłożyć kanapę, odpocząć na parkingu. Do firmy, na zakupy, użytkowanie prywatne, remont domu - materiały, na weekend w plener, uroczystości rodzinne - przewóz 7 osób, zepsuta pralka, kosiarka do serwisu, rowery nad morzem - większość tematów załatwia Multivan, czego nie można powiedzieć o jakiejkolwiek osobówce. Zakupy jeźdżą nawet tydzień i nie ma stresu że nie rozpakowany bagażnik bo następne tematy już czekają. Dzieci, wózki dziecięce rowerki i inne pierdoły. Wszystko razem przy jednej jeździe jednym samochodem.
4,0
Wyciszenie
Porównywałem z Mercedesem V klasse na autostradzie. Napiszę tylko tyle że przy prędkości 120km/h panowie z Mercedesa mają jeszcze bardzo wiele do zrobienia w tej materii. Hałas i rezonans w V Klasie jest nie do zniesienia a zwłaszcza przy mniejszej ilości miejsca w przestrzeni pasażerskiej, chociaż całe autko także mi sie podobało. W Multivanie jednak się odpoczywa pod tym względem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu są podobne jak w osobówce - czy to passat czy inny większy.
Paliwa należy liczyć więcej bo duża buda, ale nie ma tragedii przy możliwościach transportowych Multivana. Przeglądy w ASO co 40 tyś km, to super - jak auto nie widzi ASO to chodzi, olej zmieniam co 10 tyś we włąsnym zakresie i normalnych pieniądzach, Auto ciężkie, na naszych miejskich dziurach załatwiło mi amortyzatory przód - kupiłem części za 700 zł nowe Sachs, mechanik wymienił za 250 zł z geometrią. Dla myślącego człowieka nie jest to problem. Do ASO zgłaszam się na wymianę oleju co każde 40.tyś km i generalnie w niczym nie mogę panu pomóc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena - ceny wysokie, płacisz za koncepcję MULTI, wykonanie napewno ciut słabsze niż w osobówkach VW, ale jak ktoś chce sie onanizować przy passacie czy arteonie to nie ma przeciwskazań, jeżeli akceptuje mniejszą przestrzeń za podobne pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły lubią szwankować:
Gwarancyjnie: górna uszczelka drzwi pasazera się odkleiła ale zmienono na nową. Poluzowałą sie opaska na wydechu (zaciągał spaliny) - dokręcono i jest ok.
Roletka przeciwsłoneczna tylnego okna zacinała się - wymieniona na nową. Klocki przód wymieniłem bo często miasto, a skrzynia automat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzam przez 3,5 roku i 70 tyś km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BMT 150KM 110kW
[l/100km]