Ocena kierowcy - Volkswagen California California 6.1
BartSpider,
3 lata temu
Silnik 2.0 TDI BMT 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
67 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,21
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Chciałbym móc napisać o tym aucie same dobre rzeczy. Niestety jego zawodność po stosunkowo niedługim okresie użytkowania i niewielkim przebiegu (26 miesięcy, 67 tys. km.) sprawiają, że mam pewne obawy jechać nim gdzieś dalej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest ok jak na masę auta. Pozwala poruszać się w miarę sprawnie zarówno autostradami jak i bocznymi drogami. Ale daleko mu do sportowych osiągów.
3,0
Skrzynia biegów
Manual działa przyzwoicie chociaż 1 i 2 wchodzą nieco ciężej niż w innych autach którymi jeździłem. Pierwszy bieg bardzo krótki więc start spod świateł powolny. Ale za to dobrze znosi ruszanie pod górkę i z obciążeniem.
3,0
Układ jezdny
Póki się nie zepsuł to był zadowalający. Auto prowadzi się pewnie jak na taką masę i wysokość. Trzeba mieć na uwadze, że w zakrętach będzie je bardziej wynosić niż w zwykłych osobówkach.
4,0
Karoseria
Maska pod dużym kątem łatwo łapie kamienie, pojawiają się odpryski lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto w pełni przeszklone + kamerka + komplet czujników. Jazda i manewry bez problemu. Do tego duże lusterka zapewniają niezłą widoczność.
4,0
Ergonomia
Jak w każdym aucie z koncernu VAG - przyzwoicie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic daje radę praktycznie we wszystkich warunkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To główna zaleta Californi i Multivanów. Można bez problemu przemieszczać się między rzędami foteli bez wysiadania z auta.
3,0
Wyciszenie
Auto jest na bazie dostawczaka więc nie można oczekiwać cudów. Przy szybkiej jeździe autostradą pasażerowie z przodu bez problemu mogą rozmawiać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrałem serwisowanie w ASO co 15 tys. km. Cena jak to w ASO, nie za tanio.
2,0
Stosunek jakość/cena
Póki auto działało to bym pewnie dał 5 gwiazdek. Przy dodatkowych kosztach napraw sprawa wygląda o wiele gorzej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przestała działać tylna wycieraczka. Potrzeba było chyba 2 dni na serwisie żeby rozebrać podsufitkę oraz znaleźć usterkę na 5 metrowym odcinku.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zamiast Das Auto powinni zmienić nazwę na Das Usterka. Po 67 tysiącach km i 2 miesiące po zakończeniu gwarancji pada cały układ kierowniczy. Oferta naprawy za "jedyne" 12 tys. zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BMT 150KM 110kW
[l/100km]