Silnik zdecydowanie za słaby do samochodu dostawczego o ładowności 860kg. Bez ładunku jeszcze daje radę. Po załadowaniu trzeba wykorzystywać 100 % mocy aby chciał w ogóle jechać i nauczyć się że wyprzedzanie po wcześniejszym rozpędzeniu to samo podjazd pod wzniesienia. Niestety silnik bierze dużo oleju. Od wymiany do wymiany czyli co 10 tyś km trzeba dolewać i często kontrolować stan oliwy. Po ok 170 tys zaczęły padać pompowtryskiwacze. Wymienione po kolei wszystkie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutów, zestopniowanie skrzyni poprawne.
4,0
Układ jezdny
W układzie jezdnym z tyłu zastosowano sztywną oś na resorach piórowych. Koncepcja ta sprawdza się doskonale przy przewożeniu ciężkich ładunków. Caddy woziłem spokojnie ponad tonę ładunku i nic się nie dzieje. Na pusto wiadomo tył trochę podskakuje ale samochód prowadz się pewnie. Plus za dobre hamulce. Tylne i przednie zwiedzenie po przebiegu 260 tys jeszcze bez remontu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność słaba zwłaszcza na boki ale w końcu to furgon więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Lusterka boczne duże ułatwiają manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia kabiny jest niezła chociaż nie ustrzeżono się paru błędów. Mam wersje z szybami na korbki i gdy włożę w drzwi butelkę w miejsce do tego przeznaczone nie mogę otworzyć i zamknąć okna bez wyjęcia butelki. Powierzchnia ładunkowa ustawna łatwy załadunek po przez przesuwane boczne drzwi. (standart)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie raczej dosyć słabe w mroźne dni długo się nagrzewa.Wentylacja skuteczna ale głośna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy wystarczy ale dla pasażera przestrzeni na nogi jest już mniej po pierwsze przed nim jest duży schowek a po drugie fotel nie odsuwa się tak daleko jak kierowcy.
1,0
Wyciszenie
To najsłabszy punkt auta. Silnik baaaardzo głośny w trasie do 90 jest znośnie ale im szybciej tym gorzej. Jazda w trasie z prędkością 100-120 jest przez to męcząca a podróż autostrada ok 130 to już prawdziwy koszmar. Do hałasu silnika dochodzi rezonująca karoseria przedziału ładunkowego, która jest odgrodzona od kabiny plastikową przegrodą, która nie izoluje od hałasu z ładowni.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez towaru przy spokojnej jeździe jest dobrze. Gdy wykorzystuje się możliwości transportowe i jeździ trochę szybciej ok 120 spalanie drastycznie wzrasta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to można się przyczepić do schodzącej farby z włącznika świateł odklejającego kapsla się kapsla od gałki zmiany biegów. Fatalne mocowanie koła zapasowego. Po 3 latach jazdy aby z niego skorzystać trzeba zerwać śruby by wyjąć z kosza koła. Następnie kosz przywiązać na sznurek i do serwisu do naprawy opony i..... kosza na koło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik niestety zawodzi. Wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy(auto tankowane tylko na bp) i spore zużycie oleju (od nowości).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDI 69KM 51kW
[l/100km]