Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting

Croft, 12 lat temu
Silnik 2.0 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niepozorny dostawczak z 110kM i 280 Nm - naprawdę daje radę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Spasowanie drzwi kierowcy - świst powyżej 130 na godz.
Inne : Lampka wewnętrzna nie gasła po zamknięciu drzwi
4,0
Całokształt
Solidny dostawczak, ładny lifting (przód naprawdę może się podobać). Jedyna oferta dostawczaka o tych gabarytach dla wymagających klientów. Jedyny 4x4 na rynku, jedyny z automatem (DSG), jedyny z 6 poduszkami (front, boczne z kurtynami), jedyny z takimi możliwościami konfiguracji. Jedyny z nielimitowanym przebiegiem w 5 letniej gwarancji. No i ten silnik : 280 Nm. Dla mnie niezaprzeczalny nr 1 - ale za to trzeba płacić - i tu jedyny tak drogi w zakupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik to jedna z najmocniejszych "atrakcji". Moc 110 kM i rewelacyjny moment obrotowy 280 Nm. Przyspieszenie 0-100 według danych producenta nie powala (coś koło 12,5 sek) ale przyspieszenie "drogowe" przy tym momencie obrotowym potrafi pozostawić w tyle wiele niezłych aut klasy średniej. Plus to też nienadmierny down size-ing i można oczekiwać długowieczności. Myślałem że będzie ciszej ale trzeba stwierdzić że nie jest też nadmiernie głośny, generalnie jednak mogłoby być lepsze wyciszenie komory i kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia 6-biegowa - zestrojona tak że jeździmy przeważnie na 6 biegu, czasem 5 przy obrotach 2-2,5 tys. Wydaje mi się trochę mało elastyczna w dolnych przełożeniach 2-3 za to na 5-6 nie sprawia wrażenia jakiegoś "nadbiegu" i ciągnie pełną mocą przy niskich obrotach.
5,0
Układ jezdny
Narazie nie zauważam żadnych niedociągnięć. Solidna konstrukcja z solidnym wspomaganiem - ABS, ESP, itd + ekstra napęd 4x4. Na suchym, na mokrym, w zakrętach jak po sznurku. Niestety (a może "stety") pogoda nie daje mi ocenić dwuosiowego napędu 4x4, jak spadnie śnieg - to zobaczymy. Widać wyraźne zwiększenie ładowności w stosunku do Caddy II - lepiej mieć trochę na "pace" bo tylne zawieszenie podrzuca na "pusto". Jeszcze jeden plus to wzmocnione, czytaj "bardziej odporne" elementy podwozia, osłon silnika, itd - dla wersji 4Motion. Dodane 02.2012 : No i w końcu dane mi było tej zimy pojeździć po zaśnierzonych drogach Warmii i Mazur. Drogi zaśnieżone, mokry nieco ubity i zlodzony przez auta śnieg, drogi nie widać - wszystko białe. Jak było - subiektywnie bardzo dobrze, uślizgi w ułamku sekundy redukowane przez dodatkowy napęd, jazda bardzo stabilna, zgodna z intencją kierowcy (oczywiście bez szaleństw : 70-80 km/h). Dla moich potrzeb 4motion + ESP to nie fanaberia to konieczność dla zapomnianych zimą powiatowych, bocznych dróg. Już jestem pewien że było warto - "zatrudnić fachowca od ciężkiej roboty" z napędem 4Motion.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża , olbrzymia szyba przednia, z tylu drzwi przeszlone i nauczony doświadczeniem z poprzedniego auta - zamówione przeszklenie w bocznych prawnych drzwiach przesuwanych, do tego duuuże lusterka boczne (dobrze dobrane lustro - nie oślepia w nocy) i samościemniające lusterko wsteczne. Wszystko to powyżej daje duży komfort i zasługuje na uznanie w aucie typu furgon - brawo!
4,0
Ergonomia
Kabina , niebo lepiej niż w poprzednim modelu, duży krok w kierunku komfortu i doborze wyższej jakości materiałów. Jednak są pewne minusy - nie można zamówić foteli z regulacją pod kręgosłup lędźwiowy (a to dla tras 500-1000 km byłoby coś - tu się pracuje nieraz cały dzień). Brak mechanizmu szybkiego uchylania oparcia fotela (za nim na dole całkiem sporo miejsca) - a był w Caddy II. Trochę mało miejsca dla pasażera - ograniczenia kształtem ściany/przegrody i dużą konsolą ze schowkiem (kierowca ma dużo lepiej). Ekran nawigacji (radio) zbyt nisko i nie w polu widzenia kierowcy. Nie ma możliwości zamówienia podłokietnika jak w wersji osobowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy Climatronik, ogrzewanie siedzenia, kabina oddzielona ścianką z szybami - i wszystko jasne, nie ma co pisać - jest bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabinę kierowcy trochę opisałem w "ergonomii", dodatkowo znajdujemy tu mnóstwo schowków (oczywiście jak zamówimy sobie "extra"). Przestrzeń ładunkowa - ok , średnio duża - dla bardziej wymagających jest Caddy Maxi, na uwagę zasługują solidnie zrobione drzwi tylne dwuskrzydłowe i boczne przesuwane - duuuużo lepiej niż wcześniej. I jeszcze - możliwości konfiguracji, wyposażenia - prawie jak w klasie osobowej, nigdzie u konkurencji nie mamy takich możliwości konfiguracji wnętrza, doboru użytecznych dodatków, itd - wsród aut dostawczych Caddy to niezaprzeczalny nr 1 pod tym względem.
4,0
Wyciszenie
Jak na dostawcze auto jest więcej niż dobrze ale do luksusu jeszcze trochę brakuje. Pełna ściana z szybą oddzielająca od paki daje dużo komfortu, szum opon nie za bardzo dochodzi, jedynie silnik mógłby mieć lepsze wygłuszenie. W moim przypadku dochodzi pewien świst z drzwi kierowcy tak od 130 na godz. - ale muszę z tym pojechać do serwisu - aby dociągnąć na zawiasie w górnej części - to usterka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30 tys. - dla mnie to duży zysk, cena przeglądu jak wszędzie (tani nie jest - ale gdzie jest?). Super to przedłużona gwarancja do 5 lat bez limitu km, za coś ponad 3 tys. (poprzedni Caddy ma już 430 tys. Km). Spalanie w niskich strefach - nieco wyżej niż poprzedni ale napęd 4x4 i 110 kM robi swoje, tu jeżdżę szybciej więc i mniej oszczędnie. Generalnie spalanie nie odbiega od danych fabrycznych. Pozatym life assistance - a to też czasem niemałe koszty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobra jakość i komfort, dobre wyposażenie i "dobra" wysoka cena. Jest drogo, porównanie z Partnerem, Berlingo, Doblo - przy możliwym pełnym wyposażeniu tych wymienionych, cena mojego Caddy była ok. 20 tys. Więcej - ale tu dostałem jeszcze 4x4, 6 poduszek, szczelną ale przeszkloną ścianę no i silnik 2.0 tdi 110kM. Porównanie późniejszej eksploatacji czyli gwarancji na 5 lat i jej limitów km - wypada już znacznie taniej w wypadku VW Caddy. Reasumując wolę VW - drożej na początku, ale bezpieczniej, wygodniej i taniej w przyszłości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie był problem z lampką na "pace" - coś nie kontaktowało, no i muszę wyregulować docisk drzwi kierowcy bo coś świszczy na uszczelce powyżej 130 na godz. (poczekam do przeglądu - bo nie mam czasu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak i oby tak zostało. Zbyt wsześnie na ocenę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting