Silnik
: Bałem się klekotu - zupełnie niepotrzebnie, nawet jak jest zimny to w kabinie klekot nie przeszkadza!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: mały trójkatny element prowadnicy szyb w tylnych drzwiach - może rdzewieć
5,0
Całokształt
Jest to bardzo wygodne i godne zaufania auto! Szczególnie ta wersja silnika jest oszczędna i dynamiczna! Raczej dla singla, lub pary z dzieckiem (do kilkunastu lat), niż 4 osobowej rodziny. Niezawodne w eksploatacji i dające ogromną radość z jazdy. Więcej plusów niż minusów - brać i jeździć!
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobra dynamika jak na moc 90 KM. Potrafi być bardzo oszczędny, ale nawet przy dynamicznej jeździe nie zaskoczy nas dużym apetytem na paliwo! Jednostka dzięki temu, że technologicznie prosta jest za to bardzo trwała i bezawaryjna! Układ pompy i wtrysków, turbina bez zmiennej geometrii i brak koła dwu-masowego sprawią, że nawet jeśli coś ulegnie awarii to nie zrujnuje budżetu domowego!
4,0
Skrzynia biegów
bardzo precyzyjna, dość krótki pierwszy i drugi bieg, ale za to trzeci i czwarty bardzo dynamiczny. W polskich warunkach ta pięciobiegowa skrzynia sprawia się świetnie. Jednak wizyta na zagranicznych autostradach spowodowała, że poczułem brak szóstego biegu. Po powrocie do Polski satysfakcja wróciła do normy :)
5,0
Układ jezdny
Tutaj chyba nie będzie niespodzianki! Zawieszenie dość sztywne, dzięki czemu pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Układ kierowniczy nie robi nam niespodzianek i po prostu czujemy go od pierwszej jazdy - piątka z plusem!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra! Mimo podniesionego lekko tyłu, nie mamy ograniczonego pola widzenia we wstecznym lusterku. Prawe lusterko zewnętrzne jest mniejsze niż lewe będzie to niespodzianka dla osób które nie miały styczności z samochodami z grupy VAG. Oczywiście wszystko w nim widać bo lustro jest sferyczne!
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, ale nie ma tu wielkiej ekstrawagancji jeśli chodzi o wizualna stronę wyposażenia. Typowy ascetyzm VW. Jednak regulowany w wielu poziomach fotel i kierownica dają nam możliwość dobrania wygodnej dla nas pozycji. Elementy wyposażenia zrobione z bardzo trwałych materiałów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy, nie miałem problemów z parującymi szybami, a klima-tronik działał bardzo dobrze nawet w największe upały w Chorwacji! W standardzie otrzymujemy także ogrzewane lusterka, niestety z wiekiem mogą one ulegać przepaleniu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o kierowcę i pasażera siedzącego obok to nie ma tu żadnych problemów! Wygodnie i komfortowo nawet dla osób wysokich (ja mam 188 cm wzrostu). Niestety Przy takim wygodnym ustawieniu przednich siedzeń na tylnych zmieszczą się tylko dzieci :( Przód - 5, tył - 2 = średnia - 3
3,0
Wyciszenie
wyciszenie nie jest najlepszą stroną tego auta. Głośno robi się już od 130/140 km/h. Przy jeździe 80-100 km/h odgłosy raczej w normie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest naprawdę dobrze! Auto może pozytywnie zaskoczyć. Z jednej strony spalaniem (5.9 miasto/4.9 trasa) z drugiej bezawaryjnością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku aut używanych cena utrzymuje się dość wysoko, ale w porównaniu do jakości i niezawodności jaką się za tą cenę otrzymuje to warta tych pieniędzy!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej dobrze. Bywają problemy z panelem sterowania na drzwiach kierowcy - powód pęknięte przewody przy zawiasie. Jedyny nieocynkowany element karoserii listewki/prowadnice szyby w tylnych drzwiach, a właściwie tylko mały trójkątny element w dolnej części - wizyta u lakiernika i są jak nowe!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
u mnie dwie większe naprawy:
1 - pęknięcie sprężyny przedniego zawieszenia przy przebiegu 150 000 - trudno stwierdzić czy to wada czy po prostu zużycie.
2 - uszkodzenie tzw taśmy AIRBAG - używana 150 zł, wymiana kolejne 150 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]