Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Bora Sedan

Jarek , 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 283 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Relacja cena/jakość. Za 14tys PLN można mieć pakownego i niezawodnego \"woła robocego\" idealne auto dla kogoś kto dziennie robi 50km do i z pracy, a weekendy spędza aktywnie - narty, biwaki, etc. Auto bardzo wdzięczne przy prawidłowej obsłudze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : FIS wyświetlacz, centralny prawe drzwi, elektryka lusterka
Silnik : Uszczelniacz turbiny -spadek po Niemcu.
Układ hamulcowy : Czujnik przeciążeń bocznych ESP.
4,0
Całokształt
Udane i bardzo dobre auto. Das Auto po prostu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 1.9TDI 110KM symbol - AHF. Auto zachowuje się bardzo dobrze, zwłaszcza na mrozie, silnik jest w miarę dynamiczny i dość oszczędny - wersja AHF ma pompę wtryskową a nie pompowtryskiwacze zatem ryzyko kłopotliwej awarii jest mniejsze. AHF jest bardzo podatny na tuning - dobry chip zwiększa moc z 110 do około 135KM i moment aż o ponad 100Nm, dodanie wtrysków 216 lub 230 daje około 140-150KM. Jeżeli ktoś ma więcej pieniędzy może sobie zafundować porządny intrecooler oraz lepsze turbo wtedy moc powinna sięgnąć 200KM ale wiąże się to z koniecznością wymiany sprzęgła, no i pytanie czy bez 4x4 ma to sens... Wymiana rozrządu powinna być koniecznością - uwaga na pompę wody! Nie brać gorszej niż SKF, tak samo pasek powinien być wzmacniany - Continteha. Unikać wyrobów firmy na R. i innych zamienników. Cena za dobry rozrząd to od 450 do 700zł, robocizna około 400-600zł. Po rozrządzie obowiązkowo należy sprawdzić kąt wtrysku -jak jest dobrze ustawiony to auto przy dobrym akumulatorze powinno odpalać do -15C nawet przy wypalonych świecach żarowych. Te ostatnie kosztują 4x53zł (~210zł) plus wymiana.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia cechuje bardzo dobrą i lekką pracą można przyjąć, że jest bardzo dobra. Jedynka dość długa jak na diesla.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny bez zarzutów - zawieszenie Volkswagenowskie jest specyficzne i nie każdemu pasuje - jak dla mnie OK. Po kupnie Bary warto w zawieszeniu wymieniać tuleje wahaczy (2 po 2) oraz szpilki i gumy stabilizatora. O ile amortyzatory mają ponad 70% skuteczności możemy zapomnieć o kwestii zawieszenia na kilka lat. Hamulce bardzo dobre -nie polecam tarcz gorszych niż TRW ta samo warto brać tylko markowe klocki. Ciśnieniowa zmiana płynu powinna być koniecznością. Uwaga na czujnik przeciążeń poprzecznych ESP - uwielbia się psuć. Wymiana kosztuje około 300zł, ale można go na nowo zaprogramować za około 50-100zł zwykle wystarcza to drugie ale warsztaty uwielbiają dorobić na nieświadomych klientach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z tyłu nie powala, z przodu bez zarzutów, denerwuje małe lusterko z prawej strony.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bliska ideałowi - moim zdaniem jedno z przykładowych aut gdzie wszystko jest pod ręką i nie przeładowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra -szybko odparowują szyby, w miarę cicha.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestronne - bagażnik zachwyca - wyjazd 4 os na narty (wiezione po rozłożeniu asymetrycznej tylnej kanapy 1/3) bez problemu. Miejsca dość 4 os w kabinie, bagażnik tak duży, że owe 4os mogą zabrać normalny bagaż na tydzień. Bardzo pakowne auto.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dość dobre, chociaż głowy nie urywa - kłania się brak akustycznej szyby przedniej oraz jakby nie patrzeć ponad 12letnia konstrukcja. O ile auto nie ma problemów z układem jezdnym i w miarę dobre opony to wyciszenie jest dość dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo bardzo mocna strona tego auta. Pod warunkiem, że Bora ma: a) dobre opony i sprawny układ jezdny b) dobry rozrząd, i POPRAWNIE ustawiony kąt wtrysku c) dobre oleje i filtry Autem da się jadąc (i to nie muląc bynajmniej) np krajową DK15 na dystansie 430km uzyskać spalanie 5,1L/100km oraz 5,3L/100KM -jadąc dość dynamicznie. Najniższe spalanie mierzone na rozgrzanym silniku (trasa 25km) wyniosło 4,3L/100km ale to wyjątek. W mieście Bora pali (zależnie od korków, stylu jazdy etc) od 5,8L/100km do 6,8L/100km jak ktoś ma ciężką nogę. Spalanie na trasie powinno wynosić poniżej 6,3L jak ktoś lubi depnąć :) Co do cen napraw i przeglądów - części to to samo co Golf IV zatem do wyboru do koloru. Nie warto brać najtańszych zamienników - to się mści na aucie i naszym portfelu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Relacja cena/jakość jest świetna - bardzo pakowne, i oszczędne auto. Koszt za egzemplarz nalatany pod 300tys km wynosi około 14-16tys zł po opłatach. Uwaga na auta ściągane po dzwonach - sprawdzenie VIN i miernik lakieru powinny być obowiązkowe. Tak samo diagnostyka silnika. Legendarne 1.9TDI zwłaszcza w wersjach z pompą wtryskową jest bardzo wdzięcznym silnikiem -o ile dba się o niego. Dobre oleje, dobry rozrząd, porządne ustawienia. Silnik niezawodny o ile nie jest naprawiany w szopie \"u pana wieśka\". Relacja cena - jakość doskonała.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterkowość ad drobiazgi jest słabą stroną Bory. To co lubi w niej siadać to elektryka w drzwiach - do klasyki należy centralny zamek, szyby, sterowanie lusterek. Niby bez tego da się żyć ale denerwuje. Minus - \"klasyk\" wypalony FIS (wyświetlacz) komputera pokładowego. Powyżej 15 C mało co pokazuje, wypalone linie. Nowy z blokiem zegarów kosztuje 600zł jak ktoś taki rarytas znajdzie, regeneracja albo 60zł abo 300zł zależnie czy trzeba wymieniać FIS, ale wtedy mamy auto unieruchomione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek - o ile za taką można uznać ESP :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Bora Sedan