Porównując Borę z poprzednio posiadanymi samochodami (Renault 19; Renault Clio; Renault Thalia; Renault Megan) jest to samochód posiadający lepszy silnik (porównując z Meganką i 19 bo nijak miałoby się porównanie z Clio i Thalią), zawieszenie (w Thali i Megance amortyzatory wymieniałem już po przejechaniu 50000 km, że nie wspomnę o tym, iż wszystkie powyższe samochody miały zbyt miękie zawieszenie - zarzucało na łukach szczególnie gdy wchodziło się w nie z większą prędkością a w Borze nawet przy wchodzeniu w łuki pełna stabilnosć i pewność prowadzenia), solidniejszą konstrukcję (choć Thali i Megance jak i Clio nic szczególnego nie można było zarzucić). Boli jedynie spalanie ale nie mam sumienia go zagazować choć jeżeli ceny paliw zwyżkują nie wykluczam takiej ewentualności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na nasze warunki drogowe jednostka napędowa zapewnia b.dobrą elastyczność i prędkość.
4,0
Skrzynia biegów
Do przebiegu ok 15000 km chaczył wsteczny. Obecnie wszystkie biegi wchodzą bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewne prowadzenie zarówno na prostych jak i w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dorba, gorzej do tyłu. Ponadto wada jest małe prawe lusterką ale VW już tak mają.
5,0
Ergonomia
Intuicyjna obsługa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie nagrzewa się po około 5 - 8 min. Nie mam klimatyzacji co latem, szczególnie przy dużych upałach czyni jazdę nieco bardziej uciążliwą choć wydajność nadmuchu jest bardzo dobra (gdybym kupował obecnie wybrałbym wersję z klimatyzacją).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z porzodu rewelacja. Mam 1.88 i słuszną posturę a siedząc za kierownicą mam pełen komfort - samochód mnie nie "obejmuje". Podobnie jest w przypadku miejsca pasarzera z przodu. Z tyłu nieco gorzej szczególnie przy odsiniętych do tułu fotelach przednich.
4,0
Wyciszenie
Głośno robi się przy prędkości przekraczająćej 130 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zmią w mieście ok. 9,5 l/100 km na trasie ok. 7,5 l/100 km. Latem w mieście ok. 8,5 l /100 km na trsie średnio ok. 7 l/100 km. udało mi się zejść do 6,5 l/100 km na trsie latem. Przy prędkości powyżej 110 km/h spalanie znacznie rośnie. Ceny przeglądów nie są szczególnie duże (po przejechaniu 45000 km zapłaciłem 450 zł), co do napraw to samochód jest jeszcze na gwarancji i nic mnie one nie kosztowały.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem w promocji za nieco mniej niż 55,000 zł i biorąc pod uwagę cenę i powyższe uwagi jest zadowolony z dokonanego zakupu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu ok. 10000 km wymieniono mi moduł sterujący, przy przebiegu ok. 43000 km wymieniono zawiacy bagarznika. poważniejszych usterek niż w/w brak.