generalnie jestem zadowolony ale mocno się zastanowię wydając ponownie 60 tys. na nowego VW, być może wybiorę inne auto, szczerze trochę się zawiodłem na tym modelu, może następca będzie lepszy choć trudno w to wierzyć przy dzisiejszym pędzie do zmian - brak czasu na porządne testy a szkoda, wielbiciele aut niemieckich zawsze cenili ich niezawodność ale z tym może być w przyszłości różnie, pozdrowionka dla serwisu i importera Kulczyk Tradex - więcej takich skrzynek biegów a klientów zapewne będzie "więce"
Wrażenia
3,0
Silnik
po przebiegu 75tys. broblemy-gasnący silnik, głośna praca,
1,0
Skrzynia biegów
mechanizm różnicowy rozpadł się po 106 tys. Serwis i importer umyli rączki, naprawa nieopłacalna 8 tys. PLN, to tyle co 5 szt. używanych
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma się drogi mimo przebiegu, delikatnie zużyte amortyzatory i listwa przekładni kierowniczej pozatym Ok!
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
typowy niemiec wszystko na swoim miejscu no może prawie wszystko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca w porządku, z tyłu trochę mało miejsca (5cm)
2,0
Wyciszenie
bardzo przeciętne wyciszenie szumów zewnętrznych, do silnika można się przyzwyczaić natomiast wiatr na uszczelkach przednich drzwi jest nie do zniesienia - wstyd dla VW
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przeciętnie, na trasie dobrze, przy długich przebiegach np. Poznań-Amsterdam udało się zejść sporo poniżej 6 litrów mimo 150 km/h w Hiemczech, zaoszczędziło się w Holandi, test przeprowadzałem kilkakrotnie
2,0
Stosunek jakość/cena
zdecydowanie zbyt wygórowana cena za bardziej niż skromne wyposażenie standardowe i jakość, która pozostawia również wiele do życzenia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów: uszczelki drzwi przednich, zatarte wycieraczki-złe uszczelnienie, jeszcze coś by się znalazło ale poco dołować producenta
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w zasadzie można powiedzieć, że Ok! auto nigdy nie staneło w szczerym polu, skrzynia biegów padła dosłownie w serwisie, bardzo droga wymiana zaworów recyrkulacji spalin-metoda prób i błędów prowadzona przez serwis w celu usunięcia usterki polegającej na gaśnięciu silnika przy zmniejszaniu obrotów, problem pozostał do dnia dzisiejszego (czasami) a serwis skasował 1 tys.PLN, suma sumarum takie wpadki nie powinny przydażać się VW