Auto niepozorne...na przeglądach czy u mechanika po otwarciu maski słyszę zawsze..."WOW V6"
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik VR6 brzmi bajecznie...mam kod silnika BDE czyli zmienne fazy rozrządu na obu wałkach tak samo jak R32. Przyspieszenie wbija w fotel...przy wyprzedzaniu na trasie rzadko redukuje...wyprzedając odpowiedzialnie mozna to spokojnie zrobić na 6 biegu.. silnik bardzo elastyczny i na niskich obrotach na wysokim biegu też spokojnie przyspiesza bez żadnego szerpania:) Jedyny minus to prace przy silniku...bardzo czesto trzeba sciagać cały pas przedni zeby cos wymienić bo jest tam bardzo mało miejsca...Silnik idealny na długie trasy ze wzgledu na kulture pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia całkiem fajna choć bieg 6 mógłby być dłuższy bo auto ma zapas mocy i przy dużych predkosciach byłoby fajnie mić troszke niższe obroty...poza tym niema sie do czego przyczepić...u mnie troche szumi któreś łożysko...pewnie itak tego nie bede robić:)
4,0
Układ jezdny
Układ jezdy bardziej komfortowy niż zwykła Bora...z tyłu wielowahacz i masa auta sprawia ze sie płynie....komfort porównywalny z Passatem B5. Przy agresywnej jeździe miękkie zawieszenie trochę przeszkadza bo auto sie trochę buja...ogólnie to nie jest auto sportowe wiec raczej częściej oczekuje komfortu niż sportowej taczki na szaleństwa.
5,0
Karoseria
Piękne kształty...dobre zabezpieczenie antykorozyjne...purchle wyszły tylko na dachu pod relingami.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to kombi z tamtych lat-widoczność bajeczna:)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje zimą chłodzi latem...jedyny problem skórzana tapicerka...zimą lodowata ale można właczyć podgrzewanie... latem gorąca jak patelnia i trzeba uważać jak sie siada gołymi nogami.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 metry a Bora jest małym autem...na fotelu kierowcy jest mi wygodnie ale za mna juz mało kto usiadzie...jak jade z tyłu mam mało miejsca na nogi i nad głową. Dla kogoś normalnego wzrostu powinno być ok:)
5,0
Wyciszenie
Wczesniej miałem toledo z tego samego rocznika na tej samej płycie podłogowej ale różnica jest kolosalna....po zdjeciu schowka widac duzo oryginalnych VW mat wyciszających...w seacie nie było ani jednej. przy predkosciach autostradowych wmiare cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.8 droższe w utrzymaniu niż standardowa Bora...np rozrząd ok 3000zł bo trzeba wyjąć silnik...tylnie zawieszenie wielowahaczowe też czasami trzeba coś zrobić...oleje w mostach i haldexie...no napewno koszt utrzymiania o połowe wiekszy niż zwykła Bora do tego pali jak smok....w miesie 15 litrów
4,0
Stosunek jakość/cena
jest znośnie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zamki drzwi co zime...zmora tego modelu...zamienniki to badziewie...trzeba szukac uzywek z octavi jakiejs młodej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma prawie 20 lat wiec czesto trzeba coś zrobić...na szczescie czesto naprawy są tanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 4motion 204KM 150kW
[l/100km]