Super auto do używania na co dzień do miasta, jak i na letnie wypady. Nietuzinkowe, dobrze wyposażone oraz tanie w utrzymaniu. Zaskakująco komfortowy i niebanalny wygląd - czego chcieć więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i dynamiczny jak to turbo. Pojemność 1,2 szczególnie dobra do miasta, odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa. Bezawaryjny już od... 13 lat. Profilaktycznie wymieniony łańcuch rozrządu przy 135 tys km.
5,0
Skrzynia biegów
Działa szybko i sprawnie, nie było z nią żadnych kłopotów.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie, kierownica bardzo ergonomiczna. Na dziurach/progach radzi sobie ok. Stosunkowo niski promień skrętu, co ważne podczas lawirowania w garażach podziemnych. Posiada przydatny asystent wjazdu pod górę.
5,0
Karoseria
Bezproblemowa. Blacha zdrowa - nie jest jakoś szczególnie podatna na korozję. Lakier trzyma się dobrze, łatwo się nie rysuje. Po umyciu wygląda jak nowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność również do tyłu. Szyby duże, lusterka panoramiczne więc problemów brak + są czujniki parkowania przód/tył.
4,0
Ergonomia
Jak to w VW wszystko jest pod ręką. Szczególnie pomaga obsługa wielu systemów z wielofunkcyjnej kierownicy. Dużo schowków i półek, te z przodu OK, w bocznych drzwiach są ciasne i specyficzne. Wsiadanie na tylne fotele nieco uciążliwe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Full wypas. Klima działa bardzo sprawnie. Ogrzewane fotele robią robotę i już w 10 sekund dupka czuje ciepło. Do tego elektryczny szyberdach świetnie sprawdza się w upalne dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To w środku zaskakująco spory i całkiem pojemny samochód (coś jak VW golf). Z przodu miejsca pod dostatkiem i co ważne jest też szeroko więc jedzie się normalnie i nikt sobie łokci nie obije... Na 2 tylnych fotelach można spokojnie wozić w trasy osoby do ok 180cm + mały pies (tyle przetestowałem) i pojadą komfortowo. Oczywiście to wóz 2-drzwowy, więc żeby zająć miejsce z tyłu trzeba nieco gimnastyki. Idealny dla 2 osób lub 2+1.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnych prędkościach jest ok. Nie słychać silnika i opon. Na autostradzie przy 150+ jest jeszcze OK, słychać opływ powietrza ale hałas jest w normie. Sprawdza się dobry system audio, czyli Fender z subem w bagażniku - nic nie słychać tylko muza :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali i jest bezawaryjny więc kieszeni nie rujnuje. Zdecydowanie polecam do miasta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy był sprzedawany drożej od VW golfa, a teraz po latach można wyrwać fajny egzemplarz w bardzo korzystnej cenie. Ma wszystko co golf a nawet więcej... i to było dla mnie duże zaskoczenie. Stworzony dla amatorów niestandardowych klimatów i indywidualistów. Wart każdej wydanej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się w nim jeszcze nie popsuło, nigdy nie zawiódł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten silnik 1,2 TSI ma niezbyt trwały łańcuch rozrządu, który warto profilaktycznie wymienić przy ok 150 tys km przebiegu. Szczególnie w sytuacji gdy zaczynamy go słyszeć po uruchomieniu, na zimnym silniku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]