Inne
: Trudno wyłonić co jest takie "łaauuu" w tym aucie Jak na VW to całość prezentuje się na bardzo dobrym poziomie.
5,0
Całokształt
Przeskok z VW Passata CC był całkiem przyjemny. Arteon jest samochodem znacznie większym i bardziej komfortowym a jazda na dłuższe trasy jest naprawdę sporą przyjemnością. Auto, które oceniam jest w wersji R-Line na 19-calowych felgach i z wyposażeniem dodatkowym prawie na pełnym "wypasie".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik BiTDI 240km we współpracy ze skrzynią DSG sprawuje się bardzo dobrze. Auto świetnie zbiera się do wyprzedzania i do tego jest dobrze wyciszone. Bolączką tak dużego auta (jak chyba i całego koncernu VW), które aspiruje do klasy wyższej jest brak silników 3.0TDI i 3.0TSI... Może w kolejnym roku?
5,0
Skrzynia biegów
To trzeci samochód z skrzynią DSG, którym dłużej jeździłem i nigdy nie miałem złych doświadczeń z tą skrzynią... Świetnie reaguje na wciśnięcie gazu i żadnej awarii z nią nie miałem.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się doskonale w progresywnym układem kierowniczym. Świetnie trzyma się drogi. To świetne auto na dłuższe trasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie widoczność w tym aucie jest super, gdyż przesiadłem się do niego z VW CC, ale jeśli przedtem ktoś jeździł sedanem, kompaktem lub kombi to czujki cofania obowiązkowe, bo przez tylną szybę ciężko wyczuć gdzie jest koniec auta.
5,0
Ergonomia
Po pierwszym tysiącu km znajduję się bezproblemowo w samochodzie i obsługa wszystkich niezbędnych gadżetów stałą się płynna. Ponadto podróżuje się tym autem bardzo wygodnie zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, zarówno klima jak i ogrzewanie. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Auto jest prawie tak duże jak Skoda Superb, która swojej klasie przoduje jeśli chodzi o ilość miejsca zarówno dla pasażerów jak i pojemność bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesel'a genialnie wyciszone auto! Powyżej 40km/h silnik prawie wcale nie słyszalny i można w pełni delektować się wtedy dźwiękiem Dynaudio :).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jak na 240kM jest ekonomiczny gdy się nie wariuje za kółkiem. Pozostałe koszty ciężko oszacować na tym etapie, bo jako opcję dodatkową wybrałem pakiety przeglądów i dodatkową 3-letnią gwarancję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli szukamy auta do 240-250tys., które "robi setkę" poniżej 7 sekund, jest duże (długość 485cm +), ma dużo przestrzeni wewnątrz, świetnie wygląda i jest świetnie wyposażone i dobrze wykończone to w tej cenie nic na rynku nie znajdziemy... Wg tych kryteriów auto uplasowało się w pewnej luce rynkowej - kwestia czy znajdzie swoich nabywców. W tej kwocie można pokusić się już o BMW 5 ze słabszym silnikiem i średnio doposażone lecz pytanie czy wolimy mieć auto na full-wypasie czy mamy spinę na bardziej prestiżowy znaczek na masce...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 240KM 177kW
[l/100km]