Inne
: Całkiem przyzwoicie grający sprzęt audio w podstawowej wersji. Dużo lepiej niż niektóre za dopłatą w segmencie premium.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Poza naprawdę ładną linią nadwozia z ostrymi kształtami samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym.
Wnętrze wydarte z Passata i ta sama technologia w środku. Nie wiem czy felerny egzemplarz czy taka niska jakość ale było z nim więcej problemów niż uśmiechu na twarzy. Serwis znał samochód na wylot.
Cieszę się, że już skończył się leasing a ja się pozbyłem problemu.
Emocje i frajda z jazdy na poziomie zbierania ziemniaków...
Wrażenia
3,0
Silnik
Przeciętny silnik o irytującym brzmieniu w górnym zakresie obrotów. Wiem .. tylko 4 cylindry. Podbijanie dźwiękiem z głośnika irytujące i słabe... Papier przyjmie wszystko i na papierze osiągi wyglądają super ale praktyka jest odmienna.
2,0
Skrzynia biegów
Nigdy więcej nie skuszę się na DSG (chyba, że będę musiał). Mam wrażenie, że VW i Skoda położyły na to całkowitą lagę albo idą odpady. PDK w Porsche Macan 2.0 funkcjonuje jak masełko... Da się?? Da !!
3,0
Układ jezdny
Zupełnie przeciętny. W trybie sport samochód bardzo sztywny ... nienaturalnie sztywny. Na szczęście można było w trybie indywidualnym trochę pomieszać. Czuć, że samochód domyślnie jest przednionapędowy.
5,0
Karoseria
Bardzo ładny samochód. Wyłącznie z zewnątrz!! Piękna linia nadwozia z ostrymi kształtami.
Komfort
4,0
Widoczność
Niemal bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Kamery 360* ułatwiają sprawę. Bonus za wyskakująca kamerę spod znaczka VW - BMW do tej pory ma na stałe przymocowaną.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Chociaż wyłączyć ESP z poziomu systemu.. trzeba się naklikać ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie w każdym zakresie. Plus za szybkie grzanie foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni naprawdę sporo z przodu jak i z tyłu. Co z tego jak fotele nawet w wersji R-line praktycznie nie miały trzymania bocznego (dotyczy oparcia i siedziska). W wersji R fotele są nieco inne i mają sens. Wcześniej jeździłem VW CC i tam były doskonałe fotele. Kanapa z tyłu z krótkim siedziskiem. Na plus ogromny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Żałuję, że nie wziąłem dodatkowego pakietu wyciszenia. Byłoby nieco lepiej. Dłuższe trasy z prędkościami autostradowymi były męczące.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wykupiony dodatkowy pakiet gwarancyjny oraz pakiet serwisowy na trzy lata. Cen części i serwisu nie znam. Ubezpieczenie w normie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogi pojazd w stosunku do tego co oferuje zwłaszcza w zakresie wykończenia. W dodatku bardzo duża utrata wartości w ciągu pierwszych dwóch lat (inne marki zdecydowanie lepiej sobie z tym radzą).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Irytujące kwestie związane z rozłączaniem telefonu, problemami z elektroniką, trzeszczeniem deski rozdzielczej itp. To wkurza na codzień.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zapowietrzony układ chłodzenia, nieustanne problemy z hamulcami (znany temat), przetarte przewody paliwowe, kilka akcji serwisowych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW
[l/100km]