Auto prezentuje się świetnie chociaż jest bez wersji r-line. Dobrze wykonane, miejscami gdy mocniej przyciśniemy palcem to słychać trzeszczenie plastików ale podczas jazdy nie ma z tym problemu. Skrzynia pracuje świetnie, na trybie normalnym ma faktycznie momentami LAGA zanim zmieni bieg - preferuje chwile pojeździć na trybie sport przy normalnej jeździe co nie wpłynie na zwiększenie spalania a na bardziej ergonomiczna jazdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po 2.0 nie oczekujmy dźwięków v8, jednak praca tego silnika jest przyjemna, świetne przyspieszenie jak na 2 tonowy samochód i 190 km. Jak narazie bezawaryjny.
3,0
Skrzynia biegów
W trybie sport - miód, w trybie manualnym - miód, w trybie normalnym - no i tu pojawia się wiele do życzenia, jeżeli ktoś jeździ bardzo spokojnie to coś dla niego, jednak przy wyprzedzaniu mając świadomość reakcji tej skrzyni na kickdown dla bezpieczeństwa zalecałbym wbić na sport.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się trzyma drogi, dobrze wyważone, pewne w zakrętach - to nie auto sportowe do wchodzenia w zakręty z duża prędkością tylko limuzyna do długiej i komfortowej trasy.
5,0
Karoseria
Wygląd jak narazie uznaje za najlepszy w całej ostatniej produkcji VW. Passat b8 totalnie nie ma podjazdu do arteona.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, świetna kamerka cofania.
5,0
Ergonomia
Niskie spalanie na poziomie 5-6l poza miastem, 9-10l w mieście.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nic specjalnego, jak w każdym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jest więcej niż się każdy spodziewa do momentu az nie wsiądzie.
5,0
Wyciszenie
płynie się po drodze przy wyższej prędkości, 180 km/h czuć jak 120.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne ceny za wymianę rzeczy eksploatacyjnych.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Totalnie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW
[l/100km]