Ocena kierowcy - Volkswagen Amarok I Pick Up Double Cab
Manufaktura,
8 lat temu
Silnik 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
87 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Super
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Super
Inne
: Super
Inne
: Super
5,0
Całokształt
Vw Amaroka 2.0 180 km Automat 8 biegowy 4X4 posiadam od 21/12/2013 także dwa lata za mną. Przebieg 87 000 km Żadnych napraw poza eksploatacyjnymi czyli oleje filtry hamulce czyszczenie klimy. Nie jeżdżę w terenie wogóle. Auto kupiłem w dużym stopniu ze względu na Vat. Jeżdzi się świetnie i nie ma porównania a przynajmniej nie miał kiedy kupowałem do HILUXa, L200, o navarze nie wspominając. Jest zdecydowanie przyjemniejsza jazda niż w w wymienionych. Szkoda tylko że nie ma do nich silników 3.0 z tuarega . Ja lubie szybką jazdę ciężarówką a tutaj brakuje mu na autostradzie i max w zależności od opon zima 17 lato 19 cali prędkość max 190 zima 180 lato. Przyspieszenie jest zadowalające Dynamika również. Niestety w trasie ze 120 do 160 przy wyprzedaniu jak ktoś spodziewa się że zrobi to jak osobówką to niestety nie. Należy kupić passata 240 km diesel.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny elastyczny. Mogłoby być 3.0 chociaż 240 km ale pewnie jakby było to to chciało by sie mieć 270 itd itd
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów rewelacyjna. Po 87000 km mogę stwierdzić że bez zarzutów w każdych warunkach lato zima na śniegu w górach rewelacja. Zyczyłbym sobie takiej pracy w innych autach. Dla porównania Nowa rav4 to kloc przy tej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Nie jestem specjalista. Jeden lubi córkę drugi teściową ale dla mnie jak na tak duży samochód na 19 calach jest bardzo dobrze. W porównaniu z konkurencją jest na pewno rewelacyjnie. Siedząc z przodu zapomnisz że jedziesz pickupem. Rewelacja. Z tyłu niestety ławeczka. Twardo Prosto jak w każdym pickupie.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewalacyjnie. Przy parkowaniu w mieście idealnie sprawdzają się czujniki które są precyzyjnie umiejscowione i nie mozemy mówić o jakichkolwiek niedociągnięciach czy niejasnościach w przekazywanych informacjach jak np w VOLVO xc60, którym parkowało mi się słabo.
4,0
Ergonomia
Jest duży po prostu duży :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutów. Mimo dużego auta nagrzewa się szybko, latem klimatyzacja działa super. Lepiej niż w mercedesie C klasy :-) Podgrzewane siedzenia również się sprawdzają. Szkoda że nie ma podgrzewanej kierownicy ponieważ tę opcję w autach lubię a tutaj jest niedostępna. Ale w żadnym pickupie jej nie ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie miejsca jak w SUVie. Dużo miejsca wygodnie przestrzennie. Siedzenia trzymają nawet jak jadę jak "wariat" po zakrętach. Z tyłu ławeczka i bez szaleństw z miejscem. Pytanie do czego porównujemy. Audi A8 czy nawet Superb to to nie jest. Porównując z konkurencją jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Zależy przy jakich prędkościach. Powyżej 140 km/h już słychać zdecydowany opór powietrza. Dźwięk silnika przy każdej prędkości jest miły dla ucha. Przy wyprzedzaniu nie uciążliwy. U mnie jeszcze 19 cali i szeroka opona robią swoje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja mam ciężką nogę. Mam na swoim koncie skrzynie w Mustangu GT 5.0 Silnik w takim samym mustangu. Silnik w Chyslerze 300c. Nie dały rady. Jeżdżę każdym autem na tyle na ile pozwalają jego możliwości. Tutaj przy mojej "normalnej" jeżdzie w mieście wychodzi między 10-11 litrów Trasa przy spokojnej jeżdzie minimum 8,5 max przy trasie WARSZAWA TORUŃ autostradą z nogą w podłodze (dosłowinie w podłodze komputer pokazał 13,9. Sam byłem wtedy w szoku ponieważ latem przy wariacjach na trasach po Polsce max wychodzi na poziomie 12 litrów Serwis za to był miłym zaskoczeniem Koszty przyjazne. Tutaj szczególne podziekowania dla Serwisu VW w Warszawie za przemiłą i profesjonalną obsługę Warszawa ul Radzymińska Wtej chwili WV Krotowski Cichy Poprzednio Szewczyk Auto. Ukłony dla Pana sławka MEGA PROFESJONALISTY. Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu. W porównaniu z innymi serwisami (mam jeszcze inne samochody max do 3 lat) VW zapewnił mi najwyższą jakość obsługi za bardzo przystępną cenę. Poza zwykłymi eksploatacjami żadnych dodatkowych kosztów. Nic się nie psuje wszystko działa jak należy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Odliczałem Vat do tego uszyłem na zamówienie tapicerkę skórzana w bardzo dobrej renomowanej firmie która nie należała do najtańszych. Wybrałem najbogatszą z możliwych opcji. zabudowa paki. Rury. Dodatkowy komplet kół VW z oponami zimowymi. TOTAL 176 500 brutto Nie żałuje wydanych na to auto pieniędzy porównując oczywiście z tym co w danym czasie oferowała konkurencja. Wybór był bardzo prosty. Auto miało być fajne i sprawiać mi przyjemność każdego dnia kiedy wychodzę w domu i do niego wsiadam jeżdzę itd. Minęły dwa lata i w dalszym ciągu tak jest. Znaczy że jest dobrze. Wiadomo że nie jest to jakosć wykończenia TUAREGA BMW X5 itd ale jak na PICKUPa zwnów oddalamy się od kanciastej topornej i wioskowej konkurencji. NIE OBRAZIŁBYM SIĘ JAKBYM ZAPŁACIŁ MNIEJ PRZY ZAKUPIE ALE TO WYBÓR KAŻDEGO Z NAS.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumowa rureczka od klimatyzacji która się rozszczelniła przy czyszczeniu klimatyzacji w serwisie wymieniona od ręki dodam bez żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak silnika 3.0 240 km. Wtedy byłaby to prawdziła jazda a konkurencja mogłaby zapomnieć żeby w ogóle stawać w szranki z VW AMAROKIEM. Z drugiej strony nie dziwie się VW. po co dawać mocniejszy i droższy silnik skoro z tym już są lepsi w całokształcie od konkurencji a cena wywindowana maksymalnie jak się dało żeby jeszcze ktoś chciał kupić