Ocena kierowcy - Volkswagen Amarok I Pick Up Double Cab
Bow,
11 lat temu
Silnik 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Komfort zbliżony do Lexus Rx350. Zawieszenie w tym aucie to prawdziwy majstersztyk.
5,0
Całokształt
Najlepszy samochód jaki miałem, a mialem ich bardzo wiele.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik. Bardzo cichy i ekonomiczny. W potrzebie potrafi mocno przyspieszyć. Początkowo obawiałem się, że silnik 2000 może być zbyt mały do takiego samochodu. Nie wiem jak to się udało producentowi ale silnik jest wystarczająco mocny, a jednocześnie bardzo, bardzo cichy i bardzo, bardzo ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
8-biegowy automat. Mam ten samochód od niedawna ale już mogę powiedzieć że automat Toyoty Hilux jest śmiesznie prymitywny w porównaniu z Amarokiem.
Ta automatyczna skrzynia biegów jest moim zdaniem najlepszą skrzynią znacznie lepszą niż w Lexusie Rx350.
5,0
Układ jezdny
Super się prowadzi i pięknie wybiera nierówności. Nie jestem fachowcem ale przejechałem 2 mln km pickupami rożnych marek. Ten zdecydowanie jest najlepszy. Nie przeszkadzają koleiny, a zakręty pokonuje się pewnie. Super.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra taka jak np w Toyocie Hilux Dobre czujniki podzielone na sektory co ułatwia manewrowanie na parkingach. Ogólnie widoczność możliwie najlepsza.
5,0
Ergonomia
Nie wiem jak jest w innych wersjach ale w Amaroku którego ja posiadam wszystko jest naprawdę przemyślane. Bez czytanie instrukcji można obsługiwać prawie wszystkie funkcje. Przyciski, pokrętła, wyświetlacz, nawigacja, media, obsługa telefonu - wszystko mi się bardzo spodobało. Czujniki deszczu i zmierzchu działają bez zarzutu. Wcześniej jeździłem Lexusami GS, Rx, Toyotą Hilux, Mitsubishi Pajero, L200, a ten samochód wszystkie pozostałe przerasta o całe dziesięciolecia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa spisuje się idealnie i podobnie ogrzewanie. Przycisków stosunkowo niewiele a wszystkie łatwo dostępne oraz rozpoznawalne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach komfort prawie jak w Lexus Gs. Fotele wygodne odpowiednio ukształtowane. Po przejechaniu 700 km zero zmęczenia. Przestrzeń znacznie większa niż w Hilux czy L200. Na tylnej kanapie szerzej niż u konkurencji ale oparcie zbyt zbliżone do pionu jak we wszystkich innych pickupach.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie. Właśnie to najbardziej spodobało mi się w tym samochodzie. Cichutko jak w wyższej klasy osobówce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lexus Rx 350 i Toyota Hilux to samochody jakimi ostatnio jeździłem. Myślałem, że Amarok z uwagi na gabaryty, a także z powodu stałego napędu na 4 koła będzie spalał dużo.
I jestem bardzo zaskoczony, bardzo. Jeżdżę dość spokojnie. W trasie 95 - 110 km/h. Hiluxem zresztą szybciej trudno jechać z powodu hałasu i wytrząsania wnętrzności. Amarokiem można jeździć znacznie szybciej gdyż na 8 biegu przy prędkości 120 km/h silniczek pracuje spokojnie bez wysiłku. Niskim spalaniem jestem pozytywnie zaskoczony. Jak ktoś niema ciężkiej nogi to na trasie zmieści się w 7,2 l/100km. Hilux najmniej spalał mi 9 l/100km, a Rx 10 l/100km. Spalanie - super.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ujdzie chociaż nie miałbym nic przeciw niższej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie wiem gdyż mam go zbyt krótko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BiTDI 180KM 132kW
[l/100km]