baaaardzo dzielne auto terenowe, ważne są dobre opony z terenowym bieżnikiem, ze względu na przeznaczenie auta należy dać sobie spokój z porównaniami typu elektryczne szyby, przyspieszenie, komfort, ekonomiczność. Dostępność części - wszystko do kupienia nowe (95%) lub używane, wbrew opiniom auto nadal produkowane i udoskonalane 8-P
Wrażenia
5,0
Silnik
wiadomo że hałas, ale elastyczność super, na szosowym przełożeniu reduktora i pierwszym biegu auto samo jedzie bez dodawania gazu (można iść obok spacerkiem)
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia ruska-4, bez synchronizacji na "1" i "2", zbyt krótka "3" - trzeba kręcić silnik do min. 3 tys obrotów i wrzucać 4, ale na 4 można jeździć od 40km/h - bieg miejski 8-)
4,0
Układ jezdny
mam układ z BMW3 ze wspomaganiem, manewry na parkingu jedną ręką (mała kierownica!), duży promień skrętu, jak każdy 469b
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu super, na boki trochę przeszkadzają "słupki-przedziałki" w szybach drzwi, do tyłu (mam plastikowy dach - okno tylko w tylnej klapie) zero widoczności - cofanie tylko na bocznych lusterkach 8-((
4,0
Ergonomia
kierownica, pedały, dźwignia biegów we właściwym miejscu 8-), dźwignie reduktora za daleko, ale to przecież wojskowe auto, prędkościomierz czasami zasłonięty przez kierownicę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja całoroczna 8-) nawiew wymuszony "pędem" pojazdu, zimą ogrzewanie super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca, w porównanie tylko wchodzą amerykańskie krążowniki szos, nawet na tylnej ławce spoko
2,0
Wyciszenie
jak we wszytskich "spartanach" terenowych nie chodzi przecież o komfort jazdy, ale o dzielność w terenie, w trasach prędkość komfortowa dla uszu 60-70km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy pojemności 3L, w trasie na rozpiętym przednim napędzie 11-12L ropy, w mieście 13-13,5L, w terenie tyle ile jest w bakach 8-)
3,0
Stosunek jakość/cena
Odradzam stanowczo kupowanie Uazika z wojska jako auta do wyremontowania. Z WOJSKA TYLKO I WYŁĄCZNIE JAKO DAWCA CZĘŚCI!!! Z pewnośćią jest to jedno z najtańszych aut terenowych, ale wymaga cierpliwości i systematyczności w obsłudze, czasami troche kasy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
UAZ wymaga stałego doglądania i dokręcania (co 500km sprawdziam i dociągam śruby kołnierzy piast z półośkami), wycieki oleju pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem (to normalne), wilgotne "gruszki" mostów, wilgotne kołnierze półosiek tylnego mostu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy systematycznej obsłudze i doglądaniu wszystko OK, ale w terenie nie psuje się tylko to czego w aucie nie ma 8-)