Jeśli jest się mechanikiem i lubi dużo spędzać czasu z samochodem to bardzo polecam. Nad wszystkimi bezdrożami UAZik góruje, jeśli ma sprawne wszystkie napędy oraz reduktor, duży plus to mechaniczne przełączanie napędów i to w czasie jazdy, bardzo mocny i wytrzymały
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie miał żadnych większych awarii, ale w innym samochodzie tego samego typu wał wyszedł bokiem- dosłownie
3,0
Skrzynia biegów
I i II bieg jak zwykle zgrzyty, brak synchronizacji, ale kto takim samochodem rusza z jedynki? Inne UAZy którymi jeździłem bardzo często blokowały się na II i III biegu
2,0
Układ jezdny
Jak był nowy świetnie, ale w miarę upływu lat pływał po drodze
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra, gorzej do tyłu
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli się jechało ogrzewanie doskonałe, ale przy dużych mrozach boczne szyby były zamarznięte. Na postoju w ciągu kilku minut temperatura prawie taka sama jak na zewnątrz
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dużo, bagażnik to dopiero przestrzeń
1,0
Wyciszenie
Zerowe, po kilkunasto godzinnym dniu uszy puchły, nie słyszało się własnych myśli
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ile się wlało to by przepalił, norma to 17 l ale zmieścić się w niej graniczyło z cudem, w zimie to bydle żarło 25l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma lepszego terenowca za takie pieniądze, śnieg, błoto, woda, bagno idzie jak po maśle
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność to dopiero ból, poniżej krytyki, tygodniowo czasami kilkakrotne wizyty w warsztacie, największy problem to odpalenie w zimie, coroczna wymiana akumulatora, bardzo częste usterki elektryki, awarie hamulca nożnego, ręcznego to tak jakby wogóle nie było
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.45 75KM 55kW
[l/100km]