Samochód spodoba sie hobbystom, dla zwykłych użytkowników może być uciążliwy jednak nie tak jak popularny maluch. Trabant ma znacznie większe bezpieczeństwo bierne, duży bagażnik (ok. 400l), przestronniejsze wnętrze, bezpieczniejszy napęd na przednie koła, dużo bardziej sie wyróżnia. Ten samochód jest jak kobieta - kapryśny, lubi żeby wydawać na niego pieniądze, nie wszystkie egzemplarze dobrze się prowadzą, ale między innymi za to go kochamy!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwusuw ma wymagania. Powolna jazda na niskich obrotach, wysokich biegach owszem może skutkowac spalaniem nawet poniżej 4l/100km, ale wał korbowy i spółka długo tego nie wytrzymają. Trabi lubi wysokie obroty i dopiero na wysokich obrotach pokazuje co potrafi (fajne przyspieszenie 0-60km/h).
5,0
Skrzynia biegów
Umiejscowienie dźwigni przy kierownicy wymaga przyzwyczajenia, ale jest bardzo wygodne, wprawni kierowcy nie musza nawet odrywać rąk od kierownicy podczas zmiany biegu; podłoga między fotelami jest płaska więc w awaryjnych sytuacjach pasażer i kierowca mogą spokojnie wsiąść tymi samymi drzwiami. Warto od czasu do czasu przesmarować drążek zmiany biegów na całęj długości, biegi wchodzą wtedy leciutko.
4,0
Układ jezdny
Niestety, dwa resory piórowe nie zapewnią nam ani nadzwyczajnego komfortu, ani bezpieczeństwa na zakrętach, ale czego tu wymagać od konstrukcji z lat 60-tych. W prosty sposób można za to zawieszenie opbniżyć i utwardzić, co daje b. dobre efekty.
Komfort
5,0
Widoczność
Zaparkowanie w odległości 3cm od przeszkody to nie problem. Duże szyby, małe gabaryty auta, a przede wszystkim wysoko umieszczone w nadwoziu wszystkie lampy określające idealnie obrys auta to na prawdę wielka zaleta tego auta
5,0
Ergonomia
Trudno znaleźć jakikolwiek guzik, bo prawie ich nie ma :]. A teraz tak na serio... Polecam starsze deski rozdzielcze (lata 60-te, 70-te) które miały b. pojemne schowki. Polecam również bardzo popularne (montowane seryjnie w późniejszych latach) półki filcowe pod deskę rozdzielczą - fantastyczna sprawa. Wygodne umieszczenie dźwigni zmiany biegów, dobrze widoczny prędkościomierz. Trochę jest trudności z wsiadaniem do tyłu, ale tak to już jest w coupe 2+2.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie w Trabancie to bardzo zabawna konstrukcja, warto utrzymywać przedni tłumik w dobrym stanie, wtedy spaliny nie będą wlatywały do wnętrza wraz z ciepłym powietrzem. Podobno wyjęcie 2 kloszy oświetlenia tablicy rej. poprawia wentylacje, nie sprawadzałem tego, bo generalnie wszystko działą. jako opcja w trabantach było montowane ogrzewanie webasto - to już jest coś.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu o dziwo sporo miejsca (za sprawą płaskiej deski rozdzielczej, umieszczenia dźwigni zmiany biegów przy kierownicy itd. Z tyłu jak w rasowym coupe :]. Za to pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji dwa stylowe podłokietniki.
5,0
Wyciszenie
To jest auto dla pasjonatów, charakterystyczne eeeeeen den den, jest we wnętrzu dobrze słyszalne - dla mnie to zaleta. Seryjne wygłuszenia warto pozostawić na miejscu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy dobrze wyregulowanym gaźniku, jest zadowalające nawet w obecnych czasach. 4-7l/100km zależy od stanu auta.
Części najczęściej dostaję za darmo, mam drugiego na części, nowe nie są bardzo drogie, więć jest ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena od 18*-1000zł jest śmieszna.
* - koszt 0,5l wódki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak jeździ to rzadko, jak stoi to katastrofa.
Genralnie nawet jak coś się zepsuje to łątwo to naprawić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Większośc Polaków - użytkowników Trabantów katuje je na niskich obrotach, hamuje silnikiem (dwusuwem), leje najtańszy olej w proporcji "na oko" przez co trwałość silnika jest bardzo niska, zadbany pojeździ znacznie dłużej, poza tym silniki nie są drogie.
Reszta osprzętu - ok.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.6 26KM 19kW
[l/100km]