Inne
: Wielkośc miejsca, zrywność, ergonomia i TEN STYL! Zwraca uwagę, wszędzie!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza. Lubi wyłazić. Więc trzeba się jej pozbyć raz a dobrze.
Układ hamulcowy
: lubią się cylinderki czasem zaciąć. Ale to nic poważnego.
Układ elektryczny
: styki, czasem elektroniczny zapłon. Ale to drobnostki.
5,0
Całokształt
No może mało obiektywnie, ale to wspaniałe autko. Skręca, hamuje, zwraca uwagę. Jest praktyczne i ergonomiczne. Zwrotne i nie duże, choć wielkie. Taka limuzyna choć do miasta i lekkiej turystyki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zrywny i dynamiczny. Z pod świateł można spokojnie wyrwać jako pierwszy. Spalić nieco gumę.
Silniczek potrafi hałasować, ale można spokojnie rozmawiać.
No i lubi olej :)
5,0
Skrzynia biegów
Ergonomiczna i lekko pracująca. Biegi można zmieniać jednym palcem. Choć czasem przydałby sie jeszcze jeden bieg.
4,0
Układ jezdny
Prosty i mało kłopotliwy, jak go nie zaniedbasz. Poza hałasującymi łożyskami. Problemem może być jedynie rdza na wahaczach. Trochę sztywny. Czasem mówię o nim gokart.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak masz czyste i nie zaparowane szyby to widoczność doskonała.
Siedzi się w sumie nisko a i tak nic nie zasłania. No może jedynie fabryczne lusterka potrafią być nieco za małe i trzeba sobie wówczas pomagać wewnętrznym lub po prostu rozglądając się dookoła. No ale to przecież nie problem, bo nic ci nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Mały wielki samochód. Mały z zewnątrz. Wielki wewnątrz. Płaska podłoga. Spory bagażnik - ok 400litrów. Można złożyć kanapę tylną. Brak tunelu. Spora półka pod szybą.
W aucie można nawet latem spać. Po złożeniu siedzeń ma się naprawdę wygodne łóżko dla 2-3 osób.
Nie ma problemu z przeładowaniem. Choć osobiście z tyłu nie lubie jeździć. Przednie fotele wygodne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu można sobie samemu to i owo poprawić. Jesienią i przy niskich mrozach w aucie może być gorąco. Ale nie na krótkich traskach. Latem chłód dają szyby, ale można bez problemu zrobić uchylane tyle.
Warto zainwestować w ogrzewanie postojowe, na zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę szacun! Jak na tak małe autko miejsca jest sporo. Kolana nie przeszkadzają, nie mamy kierownicy między nogami. Nie trącamy pasażera łokciami i nogami.
4,0
Wyciszenie
Na niskich prędkościach jest cichutko. Powyżej 75km/h robi się troszkę głośno. Powyżej 100km/h znów jest cicho. Słychać tylko wiatr i swój strach ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Auto potrafi spalać dużo, ale potrafi być też ekonomiczne. Wszystko zależy od Ciebie!
Jedziesz 70km/h, to spalisz ok 6-7 litrów. W mieście można dojśc nawet do 9-10 - zimą lub tkwiąc w korkach i mając pecha do częstego czerwonego na skrzyżowaniach.
Ale zejście poniżej 6 na trasie jest możliwe. Pomaga w tym diodowy ekonomizer - jak się umie z niego skorzystać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żaden maluch, żaden Cienias nie jest taki dobry jak trabant. Można go sobie poprawić. dostosować do siebie, a i tak będzie doskonały, bo taki jak zechcecie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma większych awarii. Choć pierdułki lubią się popsuć. Jednak ma to zwykle związek z wiekiem części i ich zaniedbaniem. Warto czasem zajrzeć, przesmarować to i owo. Coś sprawdzić, dokręcić, skontrolować.
Wbrew pozorom i obiegowym opiniom czasem trzeba walczyć z rdzą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie jakie usterki. Tu nie ma co się zepsuć. Ale warto się znać na tym i owym, bo jednak czasem coś trzeba naprawić - jak w każdym aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.6 26KM 19kW
[l/100km]