Szukaj

Ocena kierowcy - Trabant 601 N

www.601.pl, 17 lat temu
Silnik 0.6 26KM 19kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Trabant 601 N 0.6 26KM 19kW 1970-1990 - Oceń swoje auto
4,23
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Oryginalne tłoczki lubią być zawodne - można wymienić na tarcze - Można obejrzeć więcej na www.601.pl
5,0
Całokształt
Minusy pojazdu są zdecydowanie przysłonięte przez plusy - a sam klimat tego auta bije na głowę wszystko! Można obejrzeć więcej na www.601.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
Oczywiście nie ma co porównywać osiągów czy elastyczności z silnikami współczesnymi, ale w zestawieniu Fiat 126p czy Cinquecento Trabant spisuje się rewelacyjnie. Zadbany dwusuw na światłach śmiga maluchy, duże fiaty czy cinquecenta no i 90% wolnych jak muchy kierowców naszych miast... Można obejrzeć więcej na www.601.pl
4,0
Skrzynia biegów
Za sam fakt że lewarek jest przy kierownicy można dać 5. Można prowadzić auto nie używając lewej ręki ponieważ bez odrywania prawej od kierownicy zmieniamy biegi :) Znam takich którzy wrzucają 4-kę kolanem :) Ale tak poważnie - skrzynia prosta jak budowa cepa - jeśli wie jak się z nią obchodzić spisuje się świetnie. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
4,0
Układ jezdny
Seryjne wąskie wysokie opony i pozytyw na kołach z tyłu mogą sprawić niespodzianki przy ostrych manewrach z hamulcem ręcznym i gwałtownym skrętem - ale w bardzo łatwy sposób auto można delikatnie obniżyć, a koła tylnie postawić w lekki negatyw. Do tego kółeczka 175/50 na feldze 13"/7" i auto trzyma się drogi - oczywiście jest lekkie i to trzeba mieć na uwadze. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
Komfort
5,0
Widoczność
Praktycznie brak słupków :) Cienkie słupeczki dają rewelacyjną widoczność - zwłaszcza tylnia szyba - zero kłopotów z parkowaniem - rzut oka przez ramie i widok jak w tv panoramicznym 100cali :) Można obejrzeć więcej na www.601.pl
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - a nawet jeśli nie jest pod ręką to auto daje się tak modyfikować, że ergonomię można z łatwością poprawić. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie 100 mocniejsze i szybciej docierające do kabiny niż we fiacie 126p - zresztą można kupić SERYJNE webasto do Trabancika i tu już większość aut wysiada w przedbiegu! Latem bywa gorąco, a klimatyzacji niestety brak przy silniku dwusuwowym. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do 180cm kierowca ma w miarę wygodnie. Brak konsoli lewarka skrzyni biegów i podziału na przestrzeń kierowca/pasażer umożliwia wyciągnięcie nóg po przekętnej. Z tyłu ciasno, ale w porównaniu z maluchem miejsca jest dużo no i bagażnik do którego spokojnie trupa wsadzimy... Wypas! Można obejrzeć więcej na www.601.pl
2,0
Wyciszenie
Seryjnie głośne autko - ciężko też specjalnie wyciszać, bo kazda szpara, każda mata ma swoje przeznaczenie i nie zawsze wszystko można zatkać i uszczelniać. Ale przy dobrym pomyślunku i mądrej głowie można auto wyciszyć o 50%. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw... Jak ktoś jest cwany to NOWY silnik na NOWYCH ORYGINALNYCH częściach można złożyć za 500PLN... Większość rzeczy i tak trzeba samemu umieć zrobić, więc koszta spadają. Spalanie 8-9l/100km w mieście przy cięęęężkiej nodze, a na trasie 5-6l/100km. Można obejrzeć więcej na www.601.pl
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 100-1000 PLN... A jakość niemiecka - stara szkoła. Warto! Można obejrzeć więcej na www.601.pl
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ludzie! To jest Trabant - auto z 50letnim stażem... Psuje się - a zwłaszcza wtedy jak kompletnie nie rozróżniamy hałasu starego korbowodu od szumu opon... Nie ma mocnych - auto wymaga troski i pielęgnacji! Czasem lubi się coś urwać zepsuć, ale to wszystko wynika od sposobu montażu i serwisowania - przy dobrym serwisowaniu zero usterek!Można obejrzeć więcej na www.601.pl
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - jeśli nie dbamy o to auto to wszystko może się zdarzyć. Ale jesli jest się czujnym to nie ma szans na poważne usterki! Można obejrzeć więcej na www.601.pl

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.6 26KM 19kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Trabant 601 N