Szukaj

Ocena kierowcy - Trabant 1.1 Universal

Sławek, 18 lat temu
Silnik 1.1 41KM 30kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 299 tys. km
Trabant 1.1 Universal 1.1 41KM 30kW 1990-1991 - Oceń swoje auto
3,54
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za te pieniądze... I powiem wam jeszcze, że właśnie kupiłem drugiego! Naprawdę nie znajdziecie bardziej wyróżniającego się z tłumu nowoczesnych (tak naprawdę bardzo podobnych do siebie i jeszcze bardziej plastikowych niż trampek) aut niż właśnie TRABANT!
Wrażenia
4,0
Silnik
Kiedy wsiadłem 1-szy raz myślałem, że wsiadłem w rakietę! Pewnie dlatego,że miałem wcześniej malucha,ale na brak dynamiki nie można narzekać.Silnik radzi sobie doskonale z masą auta, szkoda tylko, że nie ma 5-ego biegu i przez to nie można utrzymywać przyzwoitych prędkości na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Jak nadmieniłem wcześniej brak 5-tki przeszkadza, lecz z drugiej strony powyżej 125km/h trudno utrzymać w linii prostej szczególni w koleinach. W moim egzemplarzu zajechany mechanizm różnicowy przez poprzedniego właściciela powoduje niemiłe szarpanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.
3,0
Układ jezdny
Sztywno zestrojone i całkiem dobrze zachowuje się w zakrętach, Niestety mały rozstaw osi powoduje problemy przy szybkościach bliskich maksymalnym, szczególnie w koleinach, kiepsko jest też przy pełnym (za pełnym) obciążeniu
Komfort
3,0
Widoczność
Pierwsze wrażenie - to nie szyby tylko szczeliny obserwacyjne! Po czasie nie rażą już niskie szyby, a w słoneczne zimowe dni nie trzeba osłony przeciwsłonecznej. Tylko gorzej widać sygnalizację.Widoczność przy cofaniu bardzo dobra (kombi).
3,0
Ergonomia
Wiadomo - trabant... Fotele niezbyt wygodne , ale porównując z tą samą klasą czyli maluchem to po prostu mercedes. Niby wszystko przaśne i prostackie, ale cziała bez trzaśnięć, zgrzytów i zacięć, i wszystko pod ręką. Tylko po ręczny trzeba się trochę schylić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z tym silnikiem jest dobrze, brak nawiewu bezpośrednio na pasażerów przeszkadza, poza tym ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurencja wypada bardzo blado, choć do ideału też bardzo daleko, płaska podłoga pozwala rozkoszować sie zwiększonym miejscem na stopy. Na uwagę zasługuje wielki jak na tę klasę bagażnik (400l) i płaska jak stół podłoga do przednich siedzeń po złozeniu tylnych (1400l).
3,0
Wyciszenie
To słaby punkt tego auta, do 80km/h jest ok. powyżej zaczyna być głośno.Można to poprawić we własnym zakresie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna na trasie - 6l/100km gaz na trasie - 7,5l/100km w mieście po 2 litry więcej
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaliczyłem przepalenie wydechu, urwaną klamkę w drzwiach, urwane zawiasy tylnej klapy (moja wina). Pod tym względem nie jest żle, części za to trochę trudniej dostać i są stosunkowo drogie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie zepsuł mi się raz, a zrobiłem nim 100 000km, padł uszczelniacz wału rozrządu.Wymieniłem też tarcze i szczęki hamulcowe, oraz uszczelkę pod głowicą. Mało żywotnym elementem są regenerowane amortyzatory (dziękujemy wam drogowcy).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Trabant 1.1 Universal