Za te pieniądze... I powiem wam jeszcze, że właśnie kupiłem drugiego! Naprawdę nie znajdziecie bardziej wyróżniającego się z tłumu nowoczesnych (tak naprawdę bardzo podobnych do siebie i jeszcze bardziej plastikowych niż trampek) aut niż właśnie TRABANT!
Wrażenia
4,0
Silnik
Kiedy wsiadłem 1-szy raz myślałem, że wsiadłem w rakietę! Pewnie dlatego,że miałem wcześniej malucha,ale na brak dynamiki nie można narzekać.Silnik radzi sobie doskonale z masą auta, szkoda tylko, że nie ma 5-ego biegu i przez to nie można utrzymywać przyzwoitych prędkości na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Jak nadmieniłem wcześniej brak 5-tki przeszkadza, lecz z drugiej strony powyżej 125km/h trudno utrzymać w linii prostej szczególni w koleinach. W moim egzemplarzu zajechany mechanizm różnicowy przez poprzedniego właściciela powoduje niemiłe szarpanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.
3,0
Układ jezdny
Sztywno zestrojone i całkiem dobrze zachowuje się w zakrętach, Niestety mały rozstaw osi powoduje problemy przy szybkościach bliskich maksymalnym, szczególnie w koleinach, kiepsko jest też przy pełnym (za pełnym) obciążeniu
Komfort
3,0
Widoczność
Pierwsze wrażenie - to nie szyby tylko szczeliny obserwacyjne! Po czasie nie rażą już niskie szyby, a w słoneczne zimowe dni nie trzeba osłony przeciwsłonecznej. Tylko gorzej widać sygnalizację.Widoczność przy cofaniu bardzo dobra (kombi).
3,0
Ergonomia
Wiadomo - trabant... Fotele niezbyt wygodne , ale porównując z tą samą klasą czyli maluchem to po prostu mercedes. Niby wszystko przaśne i prostackie, ale cziała bez trzaśnięć, zgrzytów i zacięć, i wszystko pod ręką. Tylko po ręczny trzeba się trochę schylić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z tym silnikiem jest dobrze, brak nawiewu bezpośrednio na pasażerów przeszkadza, poza tym ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurencja wypada bardzo blado, choć do ideału też bardzo daleko, płaska podłoga pozwala rozkoszować sie zwiększonym miejscem na stopy. Na uwagę zasługuje wielki jak na tę klasę bagażnik (400l) i płaska jak stół podłoga do przednich siedzeń po złozeniu tylnych (1400l).
3,0
Wyciszenie
To słaby punkt tego auta, do 80km/h jest ok. powyżej zaczyna być głośno.Można to poprawić we własnym zakresie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna na trasie - 6l/100km
gaz na trasie - 7,5l/100km
w mieście po 2 litry więcej
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaliczyłem przepalenie wydechu, urwaną klamkę w drzwiach, urwane zawiasy tylnej klapy (moja wina). Pod tym względem nie jest żle, części za to trochę trudniej dostać i są stosunkowo drogie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie zepsuł mi się raz, a zrobiłem nim 100 000km, padł uszczelniacz wału rozrządu.Wymieniłem też tarcze i szczęki hamulcowe, oraz uszczelkę pod głowicą. Mało żywotnym elementem są regenerowane amortyzatory (dziękujemy wam drogowcy).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 41KM 30kW
[l/100km]