Szukaj

Ocena kierowcy - Trabant 1.1 Universal

Trampek75@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.1 41KM 30kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Trabant 1.1 Universal 1.1 41KM 30kW 1990-1991 - Oceń swoje auto
3,46
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jeśli chcesz naprawdę wyróżniać się z tłumu,,, innych takich samych aut to odpowiedż jest prosta. Nawet najdroższe samochody nie wzbudzają tyle zainteresowania co zadbany trampek!
4,0
Całokształt
Swietny klasyk i styl jakiego nigdzie już nie kupisz. Zeby auto kochac musisz je poznać, żeby je poznać musisz przy nim grzebać, a żeby grzebać musi ci się psuć! Pod względem awaryjności o niebo lepiej od 126p, dużo trwalszy napęd i kultowa stylistyka. No i ten niesamowity bagażnik...
Wrażenia
4,0
Silnik
Hmm. No cóż, volkswagen, na gazie te silniki nie męczą sie, choć mocy trochę brakuje, szczególnie w dłuższej trasie po górach w pełni załadowanym autem.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa, ale w poprzednim modelu mechanizm różnicowy wył-zużyte wkładki z tworzywa sztucznego i oczywiście był tam duży luz na mechaniżmie róż nicowym. W obecnym egzemplarzu kiepsko chodzi wybieranie 1 i 3 biegu, pewnie kwestia regulacji mechanizmu wybierania, i synchronizatory już trochę wyeksploatowane.
3,0
Układ jezdny
Nie ma rewelacji, ale to nie auto z górnej półki. Oryginalne amortyzatory lubią cieknąć nawet po wymianie uszczelniaczy i oleju oczywiście. Mały rozstaw osi nie służy szybkiej jeżdzie szczególnie w koleinach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, choć pierwsze wrażenie było dziwne: "to nie szyby tylko szczeliny obserwacyjne!" Można się przyzwyczaić a z czasem docenić - mała powierzchnia = słabe nagrzewanie w lecie i nisko położone słońce nie razi.
3,0
Ergonomia
Fotele mało wygodne ale dostęp do wszystkich "przyrzadów" sterujących poprawny. Dużo wiecej miejsca na nogi w porównanie z rywalem(126p) dzięki płaskiej podłodze bez środkowego tunelu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na 3, ale ogrzewanie miło zaskakuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jakoś jeszcze wytrzyma, ale jazda na tylnej kanapie nie jest wygodna, za to bagażnika może pozazdrościć niejedno większe i nowsze auto.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 85 km/h zaczyna robić się głośno, ciekawe jak to było gdy było nowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy moim stylu jazdy(nie lubię jeżdzić za kimś) i obciążeniu wygląda to tak: trasa bez pośpiechu - 6 l trasa załadowanym i cieżką nogą - 8 l miasto spokojnie - 8 - 9 l miasto b. krótkie odcinki - 12l GAZU
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 1500 zl - cacuszko
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten wiek i przeszłość myślę, ze niezle - urwana linka sprzęgła, przepalony tłumik, urwana klamka wewnętrzna drzwi pasażera i inne mniejsze rzeczy - jak to w starym aucie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W poprzednim egzemplarzu padła uszczelka pod głowicą moduł zapłonowy, a w tym mam do wymiany przegub półosi napędowej. Lubią pękać chłodnice, kiedys urwał mi się przerdzewiały tylny wachacz, ciekną amortyzatory, urywają się zawiasy tylnych drzwi w kombi i korozja wszystkich drzwi i podwozia.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Trabant 1.1 Universal