Karoseria
: Jeśli chcesz naprawdę wyróżniać się z tłumu,,, innych takich samych aut to odpowiedż jest prosta. Nawet najdroższe samochody nie wzbudzają tyle zainteresowania co zadbany trampek!
4,0
Całokształt
Swietny klasyk i styl jakiego nigdzie już nie kupisz. Zeby auto kochac musisz je poznać, żeby je poznać musisz przy nim grzebać, a żeby grzebać musi ci się psuć! Pod względem awaryjności o niebo lepiej od 126p, dużo trwalszy napęd i kultowa stylistyka. No i ten niesamowity bagażnik...
Wrażenia
4,0
Silnik
Hmm. No cóż, volkswagen, na gazie te silniki nie męczą sie, choć mocy trochę brakuje, szczególnie w dłuższej trasie po górach w pełni załadowanym autem.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa, ale w poprzednim modelu mechanizm różnicowy wył-zużyte wkładki z tworzywa sztucznego i oczywiście był tam duży luz na mechaniżmie róż nicowym. W obecnym egzemplarzu kiepsko chodzi wybieranie 1 i 3 biegu, pewnie kwestia regulacji mechanizmu wybierania, i synchronizatory już trochę wyeksploatowane.
3,0
Układ jezdny
Nie ma rewelacji, ale to nie auto z górnej półki. Oryginalne amortyzatory lubią cieknąć nawet po wymianie uszczelniaczy i oleju oczywiście. Mały rozstaw osi nie służy szybkiej jeżdzie szczególnie w koleinach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, choć pierwsze wrażenie było dziwne: "to nie szyby tylko szczeliny obserwacyjne!" Można się przyzwyczaić a z czasem docenić - mała powierzchnia = słabe nagrzewanie w lecie i nisko położone słońce nie razi.
3,0
Ergonomia
Fotele mało wygodne ale dostęp do wszystkich "przyrzadów" sterujących poprawny. Dużo wiecej miejsca na nogi w porównanie z rywalem(126p) dzięki płaskiej podłodze bez środkowego tunelu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na 3, ale ogrzewanie miło zaskakuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jakoś jeszcze wytrzyma, ale jazda na tylnej kanapie nie jest wygodna, za to bagażnika może pozazdrościć niejedno większe i nowsze auto.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 85 km/h zaczyna robić się głośno, ciekawe jak to było gdy było nowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy moim stylu jazdy(nie lubię jeżdzić za kimś) i obciążeniu wygląda to tak:
trasa bez pośpiechu - 6 l
trasa załadowanym i cieżką nogą - 8 l
miasto spokojnie - 8 - 9 l
miasto b. krótkie odcinki - 12l
GAZU
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 1500 zl - cacuszko
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten wiek i przeszłość myślę, ze niezle - urwana linka sprzęgła, przepalony tłumik, urwana klamka wewnętrzna drzwi pasażera i inne mniejsze rzeczy - jak to w starym aucie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W poprzednim egzemplarzu padła uszczelka pod głowicą moduł zapłonowy, a w tym mam do wymiany przegub półosi napędowej. Lubią pękać chłodnice, kiedys urwał mi się przerdzewiały tylny wachacz, ciekną amortyzatory, urywają się zawiasy tylnych drzwi w kombi i korozja wszystkich drzwi i podwozia.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 41KM 30kW
[l/100km]