Karoseria
: Pozytywne reakcje ludzi na zadbanego Trabanta! Świetne jest połączenie karoserii praktycznie nie zmienionej od 40lat i "nowoczesnej techniki" kryjącej sie pod nią.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdzewiejące od środka progi
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Zalety całokowicie niweluja wady tego autka
Wrażenia
4,0
Silnik
Pali "na dotyk", nie spala oleju(zmieniam co 8tyś, i jezdze na drogim oleju). Jedyne minusy to pewne problemy z regulacją gaznika, spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
trzeba sie przyzwyczaić do drugiego biegu który trzeba "wyczuć". Ogólnie całkiem dobrze pracuje.
3,0
Układ jezdny
Nie sprawia problemów. W moim aucie jedynie tylne amortyzatory zaczęły troche stukać. Musiałem eymienić łożysko przedniego koła.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność z wnętrza Trabanta jest raczej dobra przy parkowaniu. Denerwuje to, ze przed sygnalizatorami umieszczonymi nad ulicą,na skrzyżowaniu trzeba mieć głowe pod szybą, ponieważ jest ona niska i prawie pionowa wiec słabo widać w góre.
5,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką, bardzo łatwo jest sie przyzwyczaić do nielicznych przełączników.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
było by świetnie, niestety w moim aucie zatarło sie cięgło nagrzewnicy. Po za tym wentylacja jest ok. Dwu-stopniowa dmuchawa i pełna regulacja nawiewów jest ok. Ciekawe jest zamykanie i otwieranie bocnych nawiewów z pod deski rozdzielczej...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no tu jest nieco gorzej. Mam 182cm wzrostu i kiedy mój fotel jest odsunięty maksymalnie do tyłu jest w miare dobrze. Problemy zaczynają sie gdy chcemy zabrac kogoś na tylna kanape. Wtedy trzeba przysunąć przednie fotele i przestaje być wygodnie. Jechałem moim Trabantem w dalsze trasy z kompletem pasażerów i SIE DA.
4,0
Wyciszenie
Trabant 1.1 jest cichym autem. Silnik pracuje bardzo przyjemnie i cicho. Gdy auto jest zadbane jest w nim naprawde cicho do prędkości 90km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj miałem problemy z moim Trabantem odkąd go kupiłem. Palił nawet ponad 10litrów. Po fachowej regulacji gaznika pali koło 7,5l przy delikatnej jezdzie w cyklu mieszanym. Znam te historie trabanciarzy, ze ich auta paląś3litry. Niestety nie podpisuje sie pod tym.
Naprawy są raczej tanie, części dostępne. Problemy finansowe zaczynają sie jeśli chcemy utrzymać Trabanta w fabrycznym stanie i potrzebujemy czasem mało typowych części-te są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie jest to świetne auto dla kogoś kto chce połączyć uczucie posiadania wyjątkowego, kultowego auta i codziennej prawie bezproblemowej eksploatacji za małe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój Trabant ma to do siebie, ze psuje sie w nim jakaś część raz w roku...
raczej drobiazgi. Linkaod nagrzewnicy, ciegło zamka itp