Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Hatchback

japan75, przed chwilą
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto idealne do miasta oraz do pracy do 50 km od domu. Jest w miarę ciche w warunkach miejskich, zwinne, łatwo nim parkować i ma bagażnik odpowiedni na zakupy. Silnik charakteryzuje się wysoką dynamiką przyspieszenia do około 80-90 km/h. Niestety, potem robi się głośno, szczególnie przy prędkościach autostradowych, między 100-140 km/h. Na plus zasługuje przede wszystkim niskie zużycie paliwa, oscylujące między 2,8 l - 5,8 l, przy założeniu spokojnej, przepisowej jazdy. Kolejnym plusem jest piękny, czerwony lakier, wygodne siedzenia z przodu i z tyłu. Dużym zaskoczeniem była dla mnie pulpit z nowymi, cyfrowymi tarczami, przypominającymi tarcze prędkościomierza motocykla. Niestety, dla pasażerów, którzy mają wzrost 175-190 cm, jazda z tyłu będzie niewygodna. Bak paliwa mógłby być troszkę większy, ponieważ na autostradzie musiałem przynajmniej raz zatankować paliwo. Gdybym miał coś poprawić w tym modelu, to przede wszystkim dołożyłbym kilka systemów bezpieczeństwa, które są obecnie w najnowszej wersji po liftingu (m.in. czujnik martwego pola), jeszcze mocniejszy silnik (130 km po liftingu to jest za mała moc moim zdaniem) i jeszcze bym wyciszył (testowałem auto po liftingu - jest lepiej, ale to nie jest jeszcze to). Reasumując, polecam to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczna do 80-90 km/h. Potem dynamika silnika jest słabsza przy przyspieszaniu. Przy prędkościach autostradowych jest hałas. Wygłuszenie mogło być dużo lepsze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, jednostajna. Przeszkadzało mi "wycie" przy prędkościach autostradowych,
5,0
Układ jezdny
Dobra zwrotność na zakrętach i podczas parkowania. Bardzo mi się podobała jazda tym autem.
4,0
Karoseria
Podczas dwuletniej eksploatacji auta w kilku miejscach zauważyłem zalążki rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność z przodu, trochę gorzej z tyłu i po bokach. Miałem wersję Premiere Edition. Brakowało systemu BSM - czujnika martwego pola w tej wersji.
3,0
Ergonomia
Za mało miejsca z tyłu dla pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja pracowały bez zastrzeżeń. Po drugim przeglądzie musiałem zlecić wymianę filtra od klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest OK.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie do 80-90 km jest w mirę poprawne. Przy prędkościach autostradowych jest za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa. Bywało tak, że na jednym baku (30 litrów) przy jeździe typu dom - praca i odwrotnie oraz przepisowej jeździe, paliwa wystarczało mi na około 3-4 tygodni.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło być lepiej w stosunku do wyciszenia oraz w stosunku do wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem tylko jedną usterkę - przepalił mi się bezpiecznik od spryskiwaczy oraz przepaliły mi się dwie żarówki przy tablicy rejestracyjnej z tyłu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
4,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris IV Hatchback